مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - رم و میلان
1398/12/12 ایتالیا

مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - رم و میلان

در این مقاله به معرفی تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرهای میلان و رم در کشور ایتالیا می‌پردازیم تا با معرفی هرچه بیشتر این مکان‌ها بتوانید سفرهای لذتبخش‌تری به ایتالیا داشته باشید.


1) کولوسئوم (Colosseum) - رم

کولوسئوم ایتالیا















بی‌شک کولوسئوم در شهر رم که تاریخ بنای آن به قرن اول میلادی می‌رسد از لحاظ معماری نقطه‌ی عطفی در تاریخی امپراطوری روم در کشور ایتالیا محسوب می‌شود.
نمای کلوسئوم کاملاً با تراورتن ساخته شده و بعضی از طاق‌های آن با مجسمه پر شده‌اند. ۸۰ ورودی در آن وجود دارد که ۲ تا از آن‌ها مخصوص امپراطور و هیئت همراه آن است. درون آن با آجر، توفا و مرمر ساخته شده است که مقدار کمی از این مرمرها امروزه باقی مانده‌ است. بخش مرکزی که به آن میدان می‌گویند توسط چوب و کانواس برای ضد آب شدن پوشیده شده و بر روی این‌ها یک لایه از ماسه برای جذب خون کشیده شده است. کف این میدان منتهی به مکانی می‌شود که گلادیاتورها و حیوانات برای نبرد منتظر بوده‌اند.


2) فواره تروی (Fontana di Trevi) - رم 

فواره تروی ایتالیا















فواره تروی یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان های توریستی شهر رم است. فواره تروی نه تنها یک آبنما، بلکه یکی از شاهکارهای هنری عصر باروک است. به درستی می توان این فواره را جواهری از سنگ و آب نامید. شهر رم شهر فواره هاست. کمتر شهری در دنیاست که تعداد فواره هایش از رم بیشتر باشد و می توان به جرات گفت که فواره تروی نگین درخشان فواره های شهر رم است. فواره تروی نه تنها بزرگ ترین فواره باروک شهر رم است بلکه به عنوان زیباترین نمونه آن نیز به شمار می آید.



3) رومن فروم (Forum Romanum) - رم

رومن فومن ایتالیا















«رومن فروم» یا میدان اصلی شهر رم، خرابه‌هایی برجای مانده از شکوه امپراطوری روم و محل اجرای نمایش، مقبره‌های باشکوه، کلیساها و نواحی پر جنب و جوش عمومی بوده است. رومن فروم ایتالیا، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروم در کل شهرهای امپراطوری روم، به ابعاد ۲۵۰ در ۱۷۰ متر که امروز یکی از پر بازدیدترین مناطق جهان به شمار می‌رود، قبلاً قبرستان مردمان «اتروسکان» بوده است که در قرن هفتم قبل از میلاد ایجاد شده و با رشد تدریجی و پیدایش نیازهای مردم، به مرور زمان به قطب اجتماعی، سیاسی و تجاری امپراطوری رم تبدیل می‌شود. مانند بسیاری از سازه‌های شهری بزرگ رومی، این فروم هم پس از سقوط امپراطوری روم رو به خرابی رفت. تا اینکه سرانجام از آن به عنوان چراگاه استفاده شد. در قرون وسطی این میدان را با نام «چراگاه گاوها» (Campo Vaccino) می‌شناختند و بسیاری از سنگ‌ها و مرمرهای آن هم در همین دوران به تاراج رفت یا در دیگر بخش‌های شهر شامل دیوارهای «واتیکان» و بسیاری از کلیساهای رومی مورد استفاده قرار گرفت.



4) کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

کلیسای جامع میلان ایتالیا















یکی از بزرگ ترین کلیساهای جامع دنیا در شهر شمالی ایتالیا یعنی میلان قرار دارد: کلیسای جامع میلان از زیباترین و خیره کننده ترین بناهای اروپاست گردشگران زیادی در سفر به شهر میلان، اول از همه به سراغ کلیسای جامع این شهر می روند کلیسایی که آثار هنری زیادی را در خود جای داده و معماری خیره کننده ای دارد. برای ساخت این کلیسا از سبک های مختلف معماری استفاده شده چون برای طراحی آن معماران زیادی از آلمان، فرانسه و ایتالیا با هم همکاری کردند. ساخت این کلیسا بیش از ۵ قرن طول کشید و در این مدت طولانی معماران، هنرمندان و مجسمه سازان زیادی برای زیبا سازی این کلیسا اوج هنر خود را به کار بردند و نتیجه ی تلاش های آن ها سبکی منحصربفرد از معماری شد؛ ترکیبی از سبک گوتیک اروپایی و سنت های لومبارد.



5) قصر سفورزا (Castello Sforzesco) - میلان

قصر سفورزا میلان















قصرسفورزا در میلان، شمال ایتالیا است. این قصر در قرن پانزدهم توسط فرانچسکو سفورزا، دوک میلان، در بقایای یک قلعه باقیمانده از قرن چهاردهم ساخته شده‌است. این قصر بعداً بازسازی و بزرگ شد؛ و در سالهای ۱۸۹۱–۱۹۰۵ دلوکا بلترامی به‌طور گسترده‌ای آن را بازسازی کرد و اکنون شامل چندین موزه و مجموعه‌های هنری شهر است.



6) پارک سِمپیونه (Parco Sempione) - میلان

پارک سمپیونه ایتالیا















پار سمپیونه یک پارک بزرگ چهل و هفت هکتاری (116 هکتار) در نزدیکی قلعه Sforzesco ، درست در خارج از مرکز تاریخی میلان است.
این پارک به زیبایی در یک سبک منظره با مسیرهای پیچ در پیچ ، مناطق چمنزار ، درختان بلند و یک پل زیبا در حوضچه مرکزی تزیین شده است. این امر به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیار مشهور است که بسیاری از رویدادها در پارک سمپیون برگزار می شود.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS