جاذبه های گردشگری دبی - اسکی و جزایر نخلی
1400/09/17

جاذبه های گردشگری دبی - اسکی و جزایر نخلی

در این مقاله با چند بخش از جاذبه های گردشگری دبی از جمله اسکی در امارت مال، جزیره های نخلی دبی و ساحل جمیرا آشنا خواهید شد تا ضمن تور دبی خود، از این مکان‌های جذاب دیدن کنید.


1) اسکی دبی در امارات مال

اسکی در امارت مال دبی

اسکی دبی در امارات مال اولین زمین اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است و ارائه دهنده خدمات مختلفی مانند اسکی،اسنوبورد،سورتمه سواری و حتی برف بازی است.این سازه مساحتی معادل ۲۲۵۰۰ متر مربع دارد و همیشه و در تمامی طول سال با برف واقعی پوشیده شده است.اسکی دبی مربوط به امارات مال است و بخشی از کمپانی Majid Al Futtaim Group میباشد.
لازم نیست که شما نگران تجهیزات یا لباس برای اسکی باشید.اسکی دبی فکر همه جا را کرده و به میهمانانش لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنوبورد سواری میدهد.شما با اسکی سواری به پایین شیب میرسید و با استفاده از تله کابین مجددا به بالای شیب میایید.
شما همچنین میتوانید از رستوران های این مکان هم استفاده کنید.کافی شاپ St Moritz که در ورودی اسکی دبی است و کافی شاپ Avalanche که در ایستگاه وسط قرار دارد و منظره ای با پیست های اسکی داراد.یک فروشگاه اختصاصی لوازم اسکی به نام Snow Pro،متخصصانی دارد که به شما در مورد لوازم مورد نیازتان راهنمایی میدهند و تیمی از مربیان به شما در جهت یادگیری و لذت بردن از اسکی سواری و اسنوبورد کمک میکنند.


حقایقی درباره اسکی دبی

• ۲۲۵۰۰ متر مربع فضا که با برف واقعی در تمام طول سال پوشانده شده است(معادل ۳ زمین فوتبال)
• دما بین -۱ تا -۲ نگه داشته میشود
• ۸۵ متر ارتفاع دارد(تقریبا ۲۵ طبقه) و ۸۰ متر عرض دارد
• ۵ پیست با سختی و طول های متفاوت که طولانی ترین آنها ۴۰۰ متر است
• دارای ظرفیت برای ۱۵۰۰ میهمان
• منطقه ای برای اجرای حرکات آزاد
• رزرو گروهی یا دسته جمعی
• ۳۰۰۰ متر مربع پارک برفی به همراه غار های برفی

در اسکی دبی که در امارات مال واقع شده است شما از:
• لوازم و تجهیزات اسکی که همگی با یک بلیط ورودی تهیه میشوند،استفاده خواهید کرد.
• مربیان حرفه ای و تایید شده بهره میبرید.
• سیستم بلیط فروش اتوماتیک استفاده خواهید کرد
• اتاق های پرو و کمد های اجاره ای استفاده خواهید کرد
• اتاق های خصوصی برای میهمانی کودکان استفاده خواهید کرد
• فروشگاه تخصصی Snow Pro
• کافی شاپ St Mortz و Avalanche


2) جزیره های نخلی دبی

جزایر نخلی دبی

جزیره های نخلی (Palm Islands) که در عربی به آن جزر النخیل می گویند، مجمع الجزایر سه گانه دست سازی هستند که در دبی، بزرگترین شهر امارات، به دست بشر ساخته شده اند و در آب های خلیج فارس قرار دارند. نام این جزیره ها که به شکل نخل هستند نخل جمیرا (The Palm, Jumeirah)، نخل دِیره (Palm Deira) و نخل جِبِل علی (Palm Jebel Ali) می باشد.
با تکمیل پروژه ساخت این سه جزیره که هر کدام با اهداف گوناگون مسکونی، تجاری و سرگرمی ساخته شده اند، چیزی حدود 520 کیلومتر به ساحل دبی اضافه خواهد شد و نزدیک به 100 هتل لوکس، 10000 ویلای ساحلی لوکس، 50000 آپارتمان و همچنین تعداد بسیار زیادی پارک آبی، رستوران، مرکز خرید، مارینا، اسپا و امکانات تفریحی و ورزشی به وجود خواهد آمد.


• نخل جمیرا (The Palm, Jumeirah)

نخل جمیرا یکی از 3 مجمع الجزایر جزیرهای نخلی است که در میان دو جزیره دیگر یعنی نخل دِیره و جِبِل علی قرار دارد. نخل دِیره در سمت راست او و نخل جِبِل علی در سمت چپ او قرار دارد. این جزیره با شکوه که ساخت آن از سال 2001 تا 2008، به مدت 7 سال به طول انجامیده است، دارای 17 شاخه عظیم بوده که توسط یک حصار 12 کیلومتری محافظت می شود. اندازه نخل جمیرا 5 در 5 کیلوکتر مربع است و دارای 860 ویلای لوکس ساحلی می باشد. نکته جالب در رابطه با نخل جمیرا این است که این جزیره دارای یک مونوریل به طول 5.4 کیلومتر می باشد که در سال 2009 افتتاح شد و می تواند چیزی در حدود 2 تا 3 هزار مسافر را در روز جابجا کند. ابتدای این مونوریل از متروی دوبی شروع شده و انتهای آن به هتل آتلانتیس دبی ختم می شود.

• نخل جِبِل علی (Palm Jebel Ali)

نخل جِبِل علی نیز یکی دیگر از مجمع الجزایر جزیره های نخلی دبی است که در منطقه آزاد جِبِل علی و در آب های خلیج فارس قرار دارد. ساخت پروژه نخل جِبِل علی در سال 2002 شروع شد و قرار بود در سال 2008 پایان یابد اما این پروژه نیز مانند نخل دِیره به صورت موقت متوقف شده و هنوز این توقف ادامه دارد. این جزیره از نخل جمیرا 1.5 برابر بزرگتر است و دارای 6 ساحل تفریحی یا همان به اصطلاح مارینا، و نیز دهکده دریا، موج شکن و پارک آبی می باشد. این جزیره، آخرین جزیره از سمت راست، نسبت به دو جزیره دیگر می باشد. نکته جالبی که در رابطه با نخل جِبِل علی وجود دارد این است که در بین شاخه های نخل و حصاری که در دور آن قرار دارد، بیت شعری از محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، که از او به عنوان معمار نوین دبی نیز یاد می شود، قرار دارد که قرار است روی آن خانه های ویلایی ساخته شود.


• نخل دِیره (Palm Deira) 

نخل دِیره نیز یکی از مجمع الجزایر جزیره های نخلی و بزرگترین جزیره در میان سه جزیره دیگر است. با اتمام پروژه نخل دِیره بیش از 8000 ویلای لوکس مسکونی برروی آن ساخته خواهد شد که هر کدام قابلیت دسترسی خصوصی به ساحل را دارا می باشند. پروژه ساخت نخل دِیره در سال 2004 شروع شد و قرار بود که این پروژه در سال 2015 به اتمام برسد اما به دلیل بهران گسترده مالی جهانی در سال های 2008 تا 2012، کار این پروژه در سال 2008 به صورت موقت، متوقف شد و تاکنون ادامه داشته است. این جزیره که به دلیل وجود در ساحل دِیره به نخل دِیره نامگذاری شده است، دارای 41 شاخه بوده و 8 برابر نخل جمیرا و 5 برابر نخل جِبِل علی مساحت دارد. نخل دِیره در صورت اتمام ساخت، قابلیت جادهی یک میلیون نفر در خود را دارد، همچنین این جزیره که اولین جزیره از سمت راست، نسب به مابقی جزیره ها است، دارای 14 کیلومتر طول و 8.5 کیلومتر عرض بوده و مساحت کلی آن 80 کیلومتر مربع می باشد. این جزیره در کورنیش دِیره قرار دارد که دارای آبی با 6 متر عمق است و قرار است که این جزیره تا 22 متر زیر خلیج فارس ادامه پیدا کند.


3) ساحل جمیرا دبی

ساحل جمیرا دبی

بعد از این که جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و تماشای دبی را مشاهده کردید حالا دیگر وقت آن رسیده تا تنی به آب بزنید و در هوای گرم شهر دبی خود را میهمان تفریحات آبی این شهر مدرن و شیخ نشین کنید و از این امر نهایت لذت را ببرید و به طور قطع بهترین مکان برای این امر ساحل جمیرا دبی ( Jumeirah Beach ) خواهد بود چرا که این ساحل می تواند هم امکان شنا و غواصی در زلال ترین و شفاف ترین آب های خلیج فارس را برای افراد علاقه مند و گردشگران مهیا کند و هم این که دوستداران تفریحات آبی می توانند در این ساحل از امکانات تفریحی و همچنین امکانات رفاهی بسیار عالی و منحصر به فردی برخوردار شوند.
به طور قطع با ورود به ساحل جمیرا دبی دیگر نمی توانید چشم از آن بردارید چرا که این ساحل توانسته از شن های طلایی و محوطه ای بسیار تمیز و عالی برخودار شود و با درختان سرسبز نخل و چمن های به رنگ سبز خود را تزئین کند و هر چه زیباتر به نظر برسد و افراد بی شماری را دلباخته و شیفته خود کند. همچنین شاید خوب باشد بدانید که در شهر پیشرفته و رو به رشد دبی سواحل بسیاری وجود دارند که بعضی از ان ها در اختیار هتل های ساحلی این شهر هستند و ورود به این سواحل برای همگان آزاد نمی باشد اما در این بین سواحلی هم هستند که تمامی افراد می توانند از آن ها بهره ببرند که البته ساحل جمیرا نیز یکی از همین سواحل می باشد.

شاید جالب باشد بدانید که این ساحل توانسته در بین تعداد بی شمار سواحل دبی به یکی از برترین و پرطرفدارترین ساحل تبدیل شود و افراد بسیاری را به سمت خود بکشاند و البته نا گفته نماند که ساحل جمیرا دبی توانسته به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین سواحل برای پیاده روی شناخته شود و از این طریق به محبوبیت خود بی افزاید
از آن جا که هیچ فردی در دبی اجازه ریختن زباله در سطح شهر و همچنین سواحل مختلف را ندارند تمامی سواحل دبی بسیار تمیز و پاک هستند و خوشبختانه ساحل جمیرا نیز از این امر مستثنی نیست و شما عزیزان می توانید ساحلی را مشاهده کنید که بسیار تمیز می باشد و در آن آب دریا نیز بسیار زلال و شفاف خواهد بود و درست به همین دلیل است که ساحل جمیرا توانسته به بهترین و برترین مکان برای پیاده روی در امتداد خلیج فارس تبدیل شود و البته نا گفته نماند که ساحل جمیرا دبی دارای طولی در حدود 3 کیلومتر است و ورود عموم نیز به آن مجاز می باشد.


• امکانات ساحل جمیرا دبی

افراد علاقه مند به دبی می توانند با ورود به ساحل جمیرا از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار عالی و بی نظیری برخوردار شوند که البته از جمله این امکانات رفاهی می توان به صندلی ها و تخت های مخصوص ساحلی ، زمین بازی مخصوص کودکان ، دوش و حمام های مجزا ، سرویس بهداشتی ، غریق نجات ، مسجد جمیرا دبی ، رستوران های پرطرفدار دبی در اطراف ساحل ، مکان های مخصوص باربیکیو ، کافه های عالی با نوشیدنی های بی نظیر ، محل های ویژه پیک نیک و خیلی از موارد دیگر اشاره نمود و همچنین شاید جالب باشد که بدانید افراد پیرو ادیان دیگر نیز می توانند به مسجد جمیرا دبی وارد شوند و از تماشای زیبایی ها و معماری فوق العاده این مسجد نهایت لذت را ببرند و این زمانی ارزشمند جلوه می کند که بدانید سایر مسجدهای موجود در کشور امارات متحده عربی از این امر مستثنی هستند و اجازه ورود پیروان ادیان دیگر به خود را نمی دهند.

• راه های دسترسی به ساحل جمیرا دبی

افراد علاقه مند می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقلی متفاوت و مختلف به سمت این ساحل حرکت کنند و بدون هیچ گونه دردسر خاصی خود را به این ساحل برسانند چرا که این ساحل توانسته از دسترسی بسیار آسانی برخوردار شود و درست به همین دلیا افراد مشتاق و علاقه مند به این ساحل می توانند با استفاده از تاکسی و یا حتی اتوبوس خود را به راحتی به ساحل جمیرا دبی برسانند و در ایستگاه مخصوص این ساحل پیاده شوند و البته نا گفته نماند که افراد و گردشگران می توانند در تمام روزهای هفته از ساعت 7 صبح الی 11 شب به ساحل جمیرا بروند و از تفریحات موجود در آن نهایت لذت را ببرند و همچنین شاید جالب باشد که بدانید در روزهای تعطیل این ساحل تا ساعت 11:30 شب میزبان شما عزیزان خواهد بود.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS