آشنایی با جاذبه های کشور ایتالیا
1398/12/12 ایتالیا

آشنایی با جاذبه های کشور ایتالیا

آشنایی با کشور ایتالیا

گروه آبگینه گشت در این مقاله قصد آشنا کردن شما دوستان عزیز با کشور ایتالیا را دارد (آشنایی با کشور ایتالیا) .

برای اقامت در ایتالیا و یا تحصیل در ایتالیا توصیه می کنیم تا ابتدا آشنایی با کشور ایتالیا داشته باشید. ما سعی در ارایه کامل ترین اطلاعات در رابطه با آشنایی با کشور ایتالیا داشته و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

آشنایی با کشور ایتالیا – محل جغرافیایی ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار دارد. مساحت کشور ایتالیا حدوداً برابر با یک پنجم کشور ایران می باشد و برابر با ۳۰۱/۳۳۳ کیلومتر مربع می باشد. ۲۹۴/۰۲۹ کیلوتر مربع ایتالیا را خشکی و ۷/۲۱۰ کیلومتر مربع را آب و ۶۰۰/۷ کیلومتر را ساحل ها تشکیل داده اند. پایتخت کشور ایتالیا شهر رم (Rome) است. ایتالیا از شبه‌ جزیره ایتالیا (Italian Peninsula) , جزیره سیسیل (Sicily) و جزیره ساردِنی (Sardinia) در دریای مدیترانه (Mediterranean Sea) تشکیل شده‌ است. ایتالیا جزو هشت کشور برتر صنعتی جهان می باشد که کشوری توسعه یافته به حساب می آید.

• شهر رم با جمعیت ۲٫۷ میلیون نفر، پر جمعیت ترین شهر ایتالیا و چهارمین شهر پر جمعیت اروپا محسوب می گردد. رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. رم به عنوان اولین مقصد توریست‌ها در اروپا و معروف به شهر مجسمه‌ ها و کلیسا ها است. شهر میکل‌ آنژو داوینچی. دیدار از شهر رم ، دیدار از بزرگ‌ ترین موزه‌ ی بی سقف دنیا است.

• رم را در دنیا با تاریخ هزارساله‌ اش می‌شناسند و فرهنگ ایتالیاییش، مردمان خونگرمش، پیتزا و پاستا و بستنی‌ اش و دست‌ فروش‌ ها و کلیساهایش. در دنیا به او لقب شهر ابدی داده‌اند. رم زیبا، زنده و تودرتو است و به دلیل آب و هوای خوبش در هر فصل سال پر از توریست است. حضور دائمی توریست‌ ها و بناهای تمدن کهن است که شهر را ابدی و ازلی نمایش می دهند.

• در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر رم یازدهمین شهر توریستی دنیا، و سومین در اروپا و اولین در کشور ایتالیا شناخته شد.

• معروف‌ ترین بنای رم، بنای مشهور کولوسئوم (نام باستانی: Amphitheatrum Novum یا Amphitheatrum Flavium، به ایتالیایی: Colosseo، به لاتین: Colosseum) ، آمفی تئاتر روم باستان است. دقیقاً همان جایی که گلادیاتورها (Gladiator) با یکدیگر و با شیر ها نبرد و جنگ می کردند. کلوسئوم در لغت به معنای جایگاه بزرگ است، نامی که به حق برازنده این بنای تاریخی است. کلوسئوم آمفی تئاتری ۵۰ هزار نفری‌ می باشد و شامل ۸۰ درب ورودی می باشد. با وجود این‌ که قسمت‌ هایی از آن در زلزله تخریب و از بین رفته است همچنان یکی از شاهکارهای مسلم مهندسی است. این بنا جزو پرطرفدارترین مکان توریستی شهر رم و یکی از عجایب هفت گانه جدید به حساب می آید!

• از جاذبه‌ های منحصر به فرد رم، قرار داشتن کشور واتیکان، مرکز مذهبی کاتولیکهای (Catholic Church) جهان در دل این شهر است. واتیکان بالای تپه‌ ای در مرکز رم قرار دارد، ولی دولت مستقلی‌ را دارد که به وسیله‌ی پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان، رهبری و مدیریت می‌شود. برای وارد شدن به واتیکان بایستی شرط پوشش مناسبی که آن ها دارند را رعایت کرده باشیم و این یک شرط ورود به واتیکان محسوب می گردد. ورود با شلوار و دامن کوتاه و پیراهن آستین کوتاه هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ممنوع است! پس از ورود به واتیکان اولین چیزی که به چشم می خورد عظمت میدان سن پیترو (St. Peter’s Square) است . متشکل شده از ستون‌ های عظیم و فضای بزرگ و صلیب وسط میدان (اوبِلیسکو / Obelisco) که مطالبی از کتاب مقدس رویش حکاکی شده است.


ایتالیا یکی از کشورهای توسعه‌یافته است که هفتمین تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد. همچنین ایتالیا عضو سازمان ملل‌متحد، گروه G۸ و اتحادیه اروپا است.

ایتالیا در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

ایتالیا تاریخ غنی دارد که نه تنها پشتوانه فرهنگی و هنری مردم این کشور است بلکه به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور وارد می‌شوند.

بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است، کشوری کوچک که مساحتش تنها ۲۵/۰ درصد از کل خشکی‌های جهان است.

به گزارش دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، رم، فلورانس و ونیز از جمله مقصدهایی هستند که برنامه هر بازدید کننده‌ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، میراث فرهنگی پنهانی هم در شهرهایی با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند و علیرغم اینکه کمتر شناخته شده‌اند، اما به همان اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیتند


حقایقی از کشور ایتالیا در خصوص زبان مردم

از سال های ۱۸۶۱ تا ۱۹۸۵ بیش از ۲۶ میلیون نفر که بیشتر آن ها از جنوب ایتالیا بودند، این کشور را برای به دست آوردن زندگی بهتر ترک کردند. تنها یک چهارم از این افراد پس از گذشت سال ها به ایتالیا بازگشتند.

 بلندترین قله قاره اروپا در کشور ایتالیا قرار گرفته که مونته بیانکو (Monte Bianco) یا کوه سفید است. این کوه بخشی از رشته کوه آلپ بوده و ارتفاع آن ۴۸۰۷ متر می باشد.

گرچه اقتصاد ایتالیا در نیمه اول قرن بیستم از سایر کشورهای اروپایی عقب ماند اما در حال حاضر این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است.

ایتالیایی یک زبان عاشقانه است که از گویش مردمی که در طول سال های آخر امپراتوری روم صحبت می کردند به دست آمده است. زبان ایتالیایی نسبت به سایر زبان ها تعداد کلمات لاتین بیشتری بوده وساختار دستوری آن نیز همانند لاتین باقی مانده است. زبان لاتین همچنان به عنوان زبان رسمی واتیکان شناخته می شود.


ایتالیا با کشورهای ذکر شده در ادامه دارای مرز مشترک می باشند :

 کشور اتریش حدوداً ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با ایتالیا دارد.

کشور فرانسه ۴۸۸ کیلومتر مرز مشترک با ایتالیا دارد.

واتیکان ۳٫۲کیلومتر با ایتالیا مرز مشترک دارد. همانطور که گفته شد واتیکان (Vatican City) در داخل شهر رم پایتخت ایتالیا قرار گرفته است.

کشور اسلوونی به اندازه ۲۳۲ کیلومتر با ایتالیا مرز مشترک دارد.

 کشور سوئیس ۷۴۰ کیلومتر با کشور ایتالیا دارای مرز مشترک می باشند.

واحد پول ایتالیا یورو (Euro) و زبان رسمی آن ایتالیایی (Italian) است که زبان اکثر مردم کشور ایتالیا می باشد و به زبان ایتالیایی (Italian Language) سخن می گویند. بیشتر مردم ایتالیا رومی تبار (Romance languages) هستند و زبان‌ های رایج در ایتالیا هم تقریبا همگی زیر شاخه‌ هایی از زبان رومی محسوب می شوند. با وجود اینکه زبان رسمی ایتالیا ، زبان ایتالیایی است اما زبان‌ های رایج پرکاربرد و پر گویش دیگری نیز در کشور ایتالیا وجود دارند که حالتی نیمه رسمی و بعضاً محلی دارند. بسیاری از این زبان‌ها در معرض نابودی و از بین رفتن قرار دارند که شروع مرگ تدریجی این‌ زبان‌ ها به دوره حکومت فاشیسم (Fascism) بر کشور ایتالیا بر می‌ گردد. ایتالیایی زبان رسمی این کشور است که از سال ۱۸۶۱ تا الان نیز زبان رسمی این کشور محسوب می شود.در ایتالیا مردم زیاد به زبان انگلیسی تسلط ندارند و در صورتی که قصد اقامت در این کشور را دارید، شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بهترین مجری اقامت و تحصیل در اروپا به شما هموطنان عزیز پیشنهاد می کند که حداقل تا حدودی به زبان ایتالیایی مسلط باشید.


از جمله مهم‌ترین صنایع کشور ایتالیا می‌توان به صنایع ماشین‌آلات، فلزکاری ، وسایل نقلیه ، شیمیایی ، مواد غذایی و مشروبات ، منسوجات و البسه ، هواپیما سازی ، کشتی‌سازی ، پتروشیمی، الکتریکی ، اتمی و جنگ‌افزار اشاره کرد. گندم ، جو ، سیب‌زمینی ، چغندرقند ، سیب ، ذرت ، برنج ، انگور ، ماهی ، گاو و خوک نیز مهم‌ ترین محصولات کشاورزی و دامپروری ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

سرانه زمین مزروعی برای هر نفر بالغ بر ۳۲ هکتار است. تولید سالیانه گوشت گاو چیزی در حدود ۴۰۰ هزار تن، گوشت خوک ۵۰۰ هزار تن، گوشت گوسفند ۹۰۰تن و ۸۰۶ هزار تن صید ماهی است. تولید سالیانه نیروی الکتریسیته نیز معادل ۲۴۱٫۱ میلیارد کیلووات در ساعت است

حقایقی از کشور ایتالیا و صنعت غذایی در این کشور

در سال ۲۰۱۷، یک سگ به نام روکو در کشور ایتالیا نوعی قارچ خوراکی به وزن ۱٫۵ کیلوگرم را کشف کرد. این قارچ در یک حراجی به قیمت ۳۳۳ هزار دلار به فروش رفت که رکوردی جهانی برای خرید یک قارچ بوده است.

ایتالیایی ها ادعا می کنند که آن ها روش آشپزی کردن را به سایر اروپاییان آموخته اند. ایتالیا به عنوان معرفی کننده بستنی به کشورهای دیگر جهان (البته در کنار چین) و معرفی قهوه و میوه ها می باشد. علاوه بر این ایتالیا در کنار بلژیک و فرانسه ادعا می کنند که سیب زمینی سرخ کرده را اختراع کرده اند. اولین کتاب آشپزی ایتالیایی توسط بارتولومئو سی سی (Bartolomeo Sicci) در سال ۱۴۷۴ نوشته شده است.

 گرگ ایتالیایی یکی از حیوانات غیر رسمی سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله است. این گرگ نقشی اساسی در افسانه های روم باستان دارد.

 زمانی که مرغ مک دونالد در سال ۱۹۸۶ در رم افتتاح شد، رستوران های ایتالیایی در خیابان ها اسپاگتی رایگان به مررم می دادند تا به آن ها میراث ایتالیایی و سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله خود را یادآوری نمایند.

 پنیر پارمسان از منطقه پارما در کشور ایتالیا منشا می گیرد. ایتالیایی ها همچنین بسیاری دیگر از پنیرها مانند گورکونزولا، موزارلا، پروولون و ریکوتا را به وجود آورده اند. هیچ کسی نمی داند پیتزا چه زمانی اختراع شده است اما این مردن ناپل بودند که آن را غذایی محبوب ساختند.


حقایقی از کشور ایتالیا و طبیعت این کشور

 بیشتر گیاهان و جانوران طبیعی ایتالیا در اثر قرن ها کشت و زراعت در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله از بین رفته اند. بیشتر حیوانات طبیعی این کشور نیز به دلیل شکار بیش از حد ناپدید شده اند.

نویسنده داستان پینوکیو، کارلو کولودی (Carlo Collodi) که از ۱۸۲۶ تا ۱۸۹۰ زندگی می کرده یک فرد ایتالیایی بوده است.

 ایتالیایی ها بیش از هر سرزمینی دیگر در سراسر اروپا دچار زمین لرزه می شوند. در سال ۱۶۹۳ در حدود ۱۰۰ هزار نفر در اثر زلزله ای بزرگ در سیسیل جان باختند. آخرین زمین لرزه ایتالیا در سال ۱۹۸۰ در ناپل رخ داد که ۳ هزار نفر را از بین برد.

 هیچ کشور دیگری در اروپا به اندازه ایتالیا آتشفشان ندارد. وجود این تعداد آتشفشان به این دلیل است که شبه جزیره ایتالیا روی یک خط گسل قرار گرفته است. بزرگترین فوران ها در صد سال گذشته از آتشفشان های اتنا (Etna)، استرومبولی (Stromboli) و وزوویوس (Vesuvius) بوده است.

حقایقی از کشور ایتالیا و گردشگری در این کشور

 پایتخت ایتالیا شهر رم بوده که همچنان به عنوان شهری ابدی شناخته می شود. این شهر که در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله واقع شده دارای قدمت تاریخی ۳ هزار سال می باشد. از سال ۱۸۷۱ شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا بوده و شهرت آن به گنبد سنت پیتر، کلیسای سیتین، کلزیوم و فواره معروف تروی (Trevi) می باشد.

 سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر گردشگر از ایتالیا دیدن کرده و گردشگری امری حیاتی برای اقتصاد این کشور است. در حدود ۶۳ درصد از درآمد ملی ایتالیا از طریق گردشگری تامین می شود.

 تصور می شد که میکلانژ ایتالیایی تصویر سازی های خود را در سایه هایی غم انگیز نقاشی کرده است. اما زمانی که نقاشی های او در کلیسای سیستین تمیز شد، متوجه شدند که او در واقع از رنگ های روشنی مانند بنفش و سبز و صورتی استفاده کرده است. قرن ها خاک و دود شمع ها باعث شده بود تا روشنی رنگ ها از بین برود.

 پاسگیاتا (passeggiata) پیش از شام یا قدم زدن در شب یکی از فعالیت هایی است که اغلب ایتالیایی ها در اوقات فراغت خود انجام داده و در خیابان ها به قدم زدن می پردازند.


Venice

جزیره‌ ای در شمال ایتالیا که در میان دریای آدریاتیک قرار دارد و تشکیل شده از مجموعه ای از جزیره‌ های کوچک است، این جزیره‌ها به وسیله کانال‌ هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر ونیز به کمک وسیله قایق صورت می‌گیرد.

شهر وینز با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای معروف توریستی جهان به شمار می رود و سالانه میلیون‌ ها گردشگر از وینز بازدید میکنند. از دیدنی‌ های این شهر می‌ توان به میدان سن مارکو (Piazza San Marco) محل دفن یکی از حواریون حضرت مسیح به نام سن مارکو اشاره کرد.

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین وجود آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است که همین امر باعث شده است تا سالانه میلیون ها نفر(تقریباً ۲۰میلیون نفر) از سر تا سر جهان برای دیدن شهر وینز زیبا به کشور ایتالیا سفر کنند.

فاصله ونیز به رم ۵۳۰ کیلومتر می باشد.

شهر میلان (Milan) :

میلان واقع در شمال ایتالیا که دومین شهر بزرگ ایتالیا می باشد. این شهر در دشت لومباردی ایتالیا قرار دارد.

جمعیت میلان همراه با حومه تقریباً ۱میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شمارش شده است.

میلان شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد درایتالیا می باشد. معروف ترین شرکت های مد جهان مانند : آرمانی (Armani) ، ورساچه (Versace) ، پرادا (Prada) ، دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) و همچنین کمپانی معروف ری بن (Ray-Ban) در میلان می باشد. شهر میلان در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک بعنوان پایتخت مد در جهان مطرح شده‌است. گرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم و فلورانس نیز در زمینه مد فعال هستند ولی میلان بعنوان شهر مد در سطح ایتالیا شناخته شده‌ و معروف می باشد.

فاصله میلان به رم ۵۸۰ کیلومتر می باشد.

شهر فلورانس (Florence) :

فلورانس شهری زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا در شمال ایتالیا قرار گرفته است، جمعیت شهر فلورانس تقریباً ۴۰۰هزار نفر شمارش شده است. گردشگران در فلورانس می توانند یکی از شگفت انگیزترین معماری های اروپا را تماشا کنند و لذت ببرند که پیشنهاد شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در سفر به ایتالیا نیز بازدید از شهر فلورانس می باشد.

صومعه معروف دومو (Dome) که توسط فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) معمار مشهور ایتالیایی در قرن پانزدهم ساخته شده است و در زمان ساخت، بزرگترین عمارت ایتالیا به شمار می رفت. صومعه معروف دومو ، از جمله جاذبه های فلورانس به شمار می رود. همچنان کلیسای جامع فلورانس که به سبک معماری گوتیک طراحی و بنا شده است نیز از جاذبه های شهر فلورانس نیز می باشد.

گردشگران برای بازدید از رودخانه آرنو (Arno) با آن مناظر و چشم اندازهای زیبا و پل های متعددی که بر روی آن بنا شده، لحظه شماری و بی تابی می کنند!

میدان میکل آنژ که در بالای تپه مشرف به شهر قرار دارد، جایی است که با قرار گرفتن بر آن می توان تمام فلورانس را از ارتفاع بالا و زیر پا مشاهده کرد.

پل زیبا و باستانی پونته ویکینو (Ponte Vecchio) که بر روی رودخانه آرنو کشیده شده است، یکی از محبوب ترین پل های قدیمی در ایتالیا می باشد.

این پل که بیشتر به یک خیابان شباهت دارد تا پل، از جاذبه های مهم گردشگری فلورانس محسوب می شود.

دالان واساری (Vasari Corridor) نیز به جای خود تماشایی است و مورد علاقه توریست ها قرار گرفته است.

نام کشور ایتالیا از کلمه italia به معنی سرزمین گوساله ها گرفته شده است. این نامگذاری احتمالا به این دلیل بوده که گاو، نماد قبایل جنوبی این کشور بوده است.

کشور ایتالیا همراه با جزایر سیسیلو ساردینیا بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت داشته که این میزان کمی بیشتر از مساحت ایالت آریزونا آمریکا می باشد.

نام رسمی کشور ایتالیا، جمهوری ایتالیا (Repubblica Italiana) می باشد.

ایتالیا به عنوان سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله در هر کیلومتر مربع خود، بش از هر کشور دیگری دارای آثار تاریخی و شاهکارهای هنری می باشد.

تقریبا چهار پنجم مساحت کشور ایتالیا کوهستانی و یا تپه ای می باشد


ارتباطات در ایتالیا

در ایتالیا ۰۴۹/۲۵ میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و ۵/۷۱میلیون خط تلفن همراه. بر اساس آمارهای سال ۱۹۹۵ میلادی ۳۵۸ ایستگاه تلویزیونی در این کشور وجود دارد.

ایتالیا در یک نگاه

مساحت ۳۰۱، ۳۱۸ کیلومتر مربع

جمعیت ۵۸، ۱۴۷، ۷۳۳ نفر

پایتخت رم

واحد پول یورو

دامنه اینترنتی it.

پیش‌شماره ۳۹+


حقایقی از کشور ایتالیا و ایالت های مستقل آن

 دانشگاه رم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان بوده و در سال ۱۳۰۳ میلادی توسط کلیسای کاتولیک بنا گردیده است. به این دانشگاه اغلب لاساپینزا (La Sapienza) به معنی دانش گفته می شود. دانشگاه رم همچنین بزرگترین دانشگاه اروپا با ۱۵۰ هزار دانشجو است.

 در کشور ایتالیا دو کشور کستقل نیز وجود دارند. جمهوری سن مارینو با ۶۵ کیلومتر مربع مساحت و شهر واتیکان که تنها ۱٫۱ کیلومتر مربع مساحت دارد.

 ایتالیا بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد. شهرهای مهم هنری ایتالیا مثل رم، ونیز و فلورانس را تقریبا تمام مردم دنیا می شناسند و قرن هاست که توریست ها را به سوی خود جذب می کنند. ایتالیا علاوه بر گنجینه های هنری با ارزش دارای سواحل زیبا، دریاچه های واقع در ارتفاع زیاد و کوهستان های باشکوه است؛ پس جایی برای تعجب وجود ندارد که چرا به ایتالیا لقب کشور زیبا (Bel Paese) داده اند. با وجود تعداد بسیار زیادی از مناظر و دیدنی های شگفت آور در ایتالیا، تهیه لیستی از برترین جاذبه های توریستی این کشور کار چندان راحتی نیست. لیستی که در ادامه آمده به خوبی نشان می دهد که چرا هر ساله 40 میلیون توریست خارجی از ایتالیا دیدن می کنند.


سن مارینو قدیمی ترین جمهوری جهان بوده و سابقه تاریخی آن به سال ۳۰۱ میلادی باز می گردد. این جمهوری کمتر از ۳۰ هزار شهروند داشته و دارای قدیمی ترین قانون اساسی مداوم است. به شهروندان سن مارینو سامارینس (Sammarinese) می گویند.

 واتیکان تنها کشوری در جهان است که می تواند دروازه های خود را در هنگام شب قفل نماید. این کشور شرکت تلفن، رادیو، ایستگاه تلویزیونی، پول و تمبر مخصوص به خود را دارد. واتیکان حتی ارتش خود که گارد تاریخی سوییس است را دارد.

حقایقی از کشور ایتالیا در مورد تاریخچه امپراتوری ها

 از سال ۲ هزار پیش از میلاد قبایل ایتالیایی به نام های اسکانز (Oscans)، اومبریانز (Umbrians) و لاتینز (Latins) ساختارهای خود را تاسیس کردند. تمدن آن ها توسط اتروسکانزها (Etruscans) در سال های ۸۰۰ پیش از میلاد دنبال شدهو در یونانیان اجتماع هایی را در جنوب ایتالیا به نام ماگنا گراسا (Magna Graeca) که در ایتالیایی امروزی به آن آپولیا (Apulia) گفته می شود تاسیس کردند. روم در سال ۷۵۳ پیش از میلاد تاسیس شده و پس از آن رومیان شروع به تسخیر شبه جزیره کردند.

 در سال ۱۱۷ میلادی امپراتوری روم از کشور پرتغال در غرب تا سوریه در شرق و از بریتانیا در شمال تا بیابان های شمال آفریقا در جنوب در سراسر مدیترانه گسترش یافته بود. این سرزمین مساحتی در حدود ۶ میلیون کیلومتر مربع و در حدود دو سوم مساحت ایالات متحده را شامل شده که ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت در آن زندگی می کردند. در طول قرون وسطی، شهر رم بیش از ۱۳ هزار ساکن داشته است.

همانند بسیاری از اروپا، کشور ایتالیا نیز در اواسط قرن چهاردهم درگیر طاعون و مرگ سیاه شد که توسط تجار ایتالیایی از خاورمیانه وارد جنوا گردید. بهبودی از شرایط به وجود آمده باعث رشد فکری شده و به انسانیت و ایجاد شدن رنسانس کمک کرد.

 پارک ملی پارادیزو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ یکی از مقصد های خیره کننده با مناظر بی نظیری از کوه و فرصت های باورنکردنی برای کوه پیمایی می باشد. پارک ملی گرن پارادیزو در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی تاسیس شد ولی در حال حاضر از حیوانات زیادی مثل گورکن ها، گرگ ها، سیاهگوش، قاقم، حفاظت می کند. از جمله فعالیت های فصلی که در پارک ملی پارادیزو می توانید انجام دهید کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل های تازه در بهار می باشند.


قصر داسال (اربینو) Plazzo Ducale

قصر داسال یک بنا از دوره رنسانس است که در شهر اربینو ایتالیا قرار گرفته است. قصر داسال در قرن 15 ساخته شد. بیشترین تعداد افرادی که تا کنون در این قصر ساکن بودند به طور میانگین 600 نفر است. قصر داسال در حال حاضر به روی عموم باز است. بسیاری از اتاقهای قصر بازسازی شده اند تا به همان شکلی که در قرن پانزدهم بودند در آیند. در قصر داسال همچنین گالری ملی مارکه قرار دارد که مجموعه های بی شماری از نقاشی های دوره رنسانس را نمایش می دهد.


آبنمای تروی (رم)

آبنمای تروی یکی از جاذبه های دیدنی شهر رم است که توریست ها حتما باید آن را ببینند. این آبنما در سال 1762 توسط نیکولای سالوی، ساخته شد. آبنمای تروی، نپتون را به تصویر کشیده که با مخلوقاتی که از آب بیرون آمده در حال نبرد است. آبنمای تروی همچنین جایی است که مسافران برای به سلامت برگشتن به رم در آن سکه می اندازند و انداختن دو سکه در آن می تواند یک رابطه عاشقانه بین یک زن و مرد رومی را حفظ کند. در هنگام شب، آب نما روشن می شود و به یک مکان رویایی و رمانتیک برای دیدارهای عاشقانه تبدیل می شود.


حقایقی از کشور ایتالیا و مشکلات قرن اخیر

 در طول جنگ جهانی دوم که یهودیان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، برخی از آن ها درون گورهای باستانی ایتالیا مخفی شدند.

 در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۴۰ بنیتو موسیلینی تلاش کرد تا کلمات خارجی را از زبان ایتالیایی حذف کند. در فوتبال کلمه گل به متا (meta) تغییر داده شد. در کارتون ها میکی موس به تاپولینو (Topolino) و گوفی به پیپو (Pippo) تغییر نام پیدا کرد. با اینکه این ممنوعیت ها دائمی نبودند اما این نام های ایتالیایی همچنان باقی مانده است.

 تقریبا ۸۵ درصد از ایتالیایی ها را کاتولیک های رومی تشکیل می دهند. سایر ادیان شامل پروتستان ها، یهودیان و مسلمانان که تعدادشان در حال رشد است بخش اقلیت مذهبی این کشور را تشکیل می دهند.

کاهش میزان زاد و ولد در ایتالیا باعث شده تا این کشور در رتبه دوم کمترین میزان تولد در میان کشورهای غربی قرار گیرد. هر دو رهبر سیاسی و مذهبی این کشور ابراز نگرانی کرده و پاداش هایی را برای زوج هایی که بیش از یک فرزند داشته باشند در نظر گرفته اند.

 ایتالیا یکی از رهبرای مد در سراسر جهان است. طراحان ایتالیایی مانند نینو سروتی (Nino Cerruti) و والنتینو (Valentino) این صنعت را در دهه ۱۹۵۰ هدایت کردند. علاوه بر آن ها برندهایی مانند گوچی، ورساچه، آرمانی و پرادا نیز که به صورت بین المللی شناخته شده اند متعلق به ایتالیا می باشد. علاوه بر این کشو ایتالیا صنعت خودروسازی اسپورت را نیز با برندهای فراری و لامبورگینی رشد داده است.

اولین ویولون احتمالا در قرن ۱۵ میلادی و در کارگاه آندرا آماتی (Andrea Amati) در سرمونا (Cremona) ساخته شده است. این شهر بعدها محل زندگی آنتونیو استرادیواری (Antonio Stradivari) مشهورترین سازنده ویولون شد.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS