آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور تایلند
1398/09/24

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور تایلند


تور تایلند


تایلند کشوری که در میان گردشگران شرق و غرب به مقصدی بهشتی با سواحل رویایی معروف است، دارای شهر های توریستی چشم نوازیست که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. 

اگر قصد سفر با تور تایلند را دارید ، تنها به سواحل رویایی و جزایر سر آمیز فکر نکنید - در تایلند بیش از تفریحات آبی در انتظار شماست. 

از شهر های مختلف تایلند بازدید کنید  از معابد ، پارک های ملی و بازار های سنتی گرفته تا فیل سواری و لذت بردن از نوشیدنی های محلی تایلند دیدن کنید. 

حتی می توانید با یاد گرفتن چند کلمه پرکاربرد تایلندی به زبان خودشان با  اهالی خونگرم تایلند ارتباط برقرار کنید و ببینید که چطور مورد استقبال قرار می گیرید.

شما میتوانید به راحتی از اخرین قیمت تور تایلند با خبر بشید ، با مشاوران ما در تماس باشید .


پاتایا شهری با سواحل بهشتی تایلند


شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. پایاتا، که دومین شهر بزرگ تایلند پس از شهر زیبای بانکوک است، به شب‌های شگفتانگیز، سواحل شنی شیک و فعالیتهای ورزشی آبی مشهور است. شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد. جاذبههای این شهر عبارتند از دنیای زیر آب پاتایا، مزرعه کروکودیل پاتایا، پارک سنگ یک میلیون ساله، تئاتر آلنگ‌کارن تایلندی و ......

خیابان واکینگ استریت از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است. جزیره مرجانی پای از دیگر مراکز تفریحی پاتایا است. 

برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 


 بانکوک شهر توریستی تایلند


با این‌ که به‌ مدت دویست سال است که نام رسمی و محلی این شهر «کرونگتِپ» بوده‌است، ولی بیشتر خارجیان همواره از نام بانگکوک استفاده می‌کنند. مردم محل نام بانکوک را برای یکی از مناطق این شهر به‌کار می‌برند. کلانشهر بانکوک با مناطق پیرامون آن به عنوان پایتخت ملی شناخته می‌شوند و استان یا منطقه ویژه‌ای مستقل در کنار 75 استان دیگر تایلند به حساب می‌آیند. همانگونه که " شهر فرشتگان" نامیده میشود و معروف به کرونگ تپ Krung Thep در بین مردم تایلند است.

همانگونه که " شهر فرشتگان" نامیده میشود و معروف به کرونگ تپ Krung Thep در بین مردم تایلند است. 


متروی بانوک در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۲ خط و ۳۵ ایستگاه می‌باشد، همچنین بی‌تی‌اس اسکای‌ترین نیز به عنوان یک سیستم ترابری ریلی در سال ۱۹۹۹ با ۲ خط و ۳۴ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده‌است.


 بانکوک بر اساس آمار سازمان جهانی هواشناسی گرم ‌ترین شهر در جهان شناخته شده است و میانگین دما در این جا 28 درجه سانتی گراد می باشد که در تابستان ها یه اوج گرما و شرجی خود می رسد و 34 درجه می شود .

به همین دلیل  بهترین زمان برای سفر به بانکوک پاییز و زمستان است چون در این فصل ها هوا بسیار خوب و مطبوع می باشد و دیگر خبری از شرجی و گرما نیست ولی دیگر می دانید که در این ماه ها انقدر گردشگر زیاد است که از شلوغی بانکوک به حال انفجار می افتد.


تایلندی ها بسیار به پادشاه و خانواده سلطنتی علاقمند هستند و به همین دلیل یکی دیگر از چیزهای عجیب این است که سرود پادشاه بدون استثنا قبل از هر فیلم و برنامه ای ، بخصوص برنامه های فرهنگی پخش می گردد .

لازم به ذکر است که سرود ملی تایلند ، راس ساعت 8 صبح و 6 عصر ، در اماکن عمومی پخش می ‌شود و نکته جالب این جاست که بعد از پخش سرود پادشاه ، تمام مردم به ‌احترام آن برمی خیزند و می‌ایستند ، اگر این سرود را شنیدید حتما بلند شید و به روی پاهایتان بایستید چون در غیر این صورت بی‌ادبی تلقی می شود و علاوه بر آن کاری خلاف قانون است.

در بانکوک هم مانند هر شهر دیگری در هر گوشه از دنیا ، قانون های قدیمی و عجیب و غریبی که از خرافات سرچشمه می گیرد ، وجود دارند. 


وقتی راهی این شهر می شوید، ناخداگاه در طول روز " ساوادی کا " را صدها بار می شنوید ، این کلمه به معنای سلام است و در دهه 1930 به فرهنگ لغات تایلندی ها اضافه شد و در بین مردم رواج یافت ، بدون شک این کلمه ، نخستین کلمه ای خواهد بود که در سفر به تایلند یاد می‌گیرید .

برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 




پوکت شهر زیبا و محبوب تایلند


پوکت یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر توریستی در جهان است که در جنوب‌غربی کشور تایلند قرار گرفته است. پوکت برای بازدیدکنندگان خود احساس هیجان و همچنین ماجراجویی فراهم میکند. 


جاذبه های گردشگری معروف پوکت عم از : 


جزایر فی فی (Phi Phi Islands)     اصلا سفر به پوکت بدون دیدن این جزایر فوق‌العاده زیبا که نمونه‌اشان در جهان کم است، فایده ندارد. 


جزیره فانگ انگا (Phang Nga Bay)   غا‌رهای جذاب، تالاب‌های دیدنی، سواحل بکر و شگفت‌انگیز و آسمان آبی از جمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره در پوکت هستند.


منطقه قدیمی پوکت      رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز در منطقه قدیمی پوکت برای گردشگران فراهم شده است.


مجسمه بودای بزرگ     مجسمه ۴۵ متر است و به‌راحتی از دوردست دیده می‌شود. با حضور در این مکان می‌توانید نمایی مبهوت‌کننده و ۳۶۰ درجه از جزیره را تماشا کرده.


پارک تفریحی فانتازیا (Phuket FantaSea)  پارک فانتازیا پوکت به دیزنی‌لند جنوب‌شرقی آسیا معروف است و همین‌طور نماد فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند به‌شمار می‌رود.


ساحل پاتونگ (Patong Beach) ساحل پاتونگ یکی از مهم‌ترین سواحل عمومی پوکت است که به‌خاطر فاصله کم با بیشتر هتل‌ها و مراکز تجاری و خرید، بسیار شلوغ و پرطرفدار است. 


آکواریوم پوکت      تونل ۱۰ متری این آکواریوم که در زیر آب قرار گرفته، بسیار میان گردشگران محبوب است.


رستوران لاگریتا (La Gritta)   خیابان بنگلا دارای مراکز خرید متعددی است و بی‌شک یکی از اولین مقاصد دوست‌داران خرید در پوکت خواهد بود.


معبد وات چالونگ (Wat Chalong)   در جزیره پوکت نزدیک به ۲۹ معبد بودایی وجود دارد.


باغ وحش پوکت      باغ‌ وحش پوکت نزدیک به معبد چالونگ قرار گرفته است و دارای مجموعه‌ای از حیوانات مختلف است.


موزه تریک آی پوکت (Phuket Trickeye)    موزه تریک آی پوکت از موزه‌های سه‌بعدی و سرگرم‌کننده و جالب در دنیا است.


پارک آبی اسپلش جانگل (Splash Jungle)      پارک آبی اسپلش جانگل یک پارک آبی واقعا زیبا است که شهرت زیادی میان گردشگران دارد.

برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 



چیانگ مای تایلند


در قلب شمال تایلند شهری به نام چیانگ مای قرار دارد که شاید کمتر کسی از آن دیدن کرده باشد. چیانگ مای یک شهر بزرگ ‏است و جمعیت متراکمی نیز دارد .

این شهر با بیش از 300 معبد شگفتانگیز و خیرهکننده، قلب فرهنگ لانا نیز می‌باشد، شهر چیانگ مای، که سرزمین اصلی تایلند شمالی است، میتواند به عنوان شهر معابد نیز در نظر گرفته شود.

علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه ، افرادی که به چیانگ مای سفر می کنند می توانند ‏معابدی باستانی در این شهر بیابند و از بازارهای حراجی شبانه دیدن کنند یا غذاهای متنوع تایلندی را امتحان کنند.‏


جاذبه های گردشگری چیانگ مای میتوان ، معبد ‏Wat Umong‏ ، معبد ‏Wat Phan Tao‏‎ ، پارک سلطنتی ‏Rajapruek‏ ، Talat Warorot ، ‏‏‏‏‏‎ ، Wat Phra Singh پارک طبیعی فیل ها ‏‏‏‏‎ نام برد . برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 



 ایوتایا | Ayutthaya


کمی دورتر از بانکوک، شهر ایوتایا تاریخی قرار دارد. در سال 1700 این شهر بزرگترین شهر جهان بوده است!  اولین برنامه‌ای که در تور آیوتایا بلافاصله باید انجام دهید، بازدید از مرکز مطالعات تاریخی شهر آیوتایا است زیرا این مرکز اطلاعات زمینه‌ای تاریخی برای شما فراهم می‌کند. داشتن کمی بینش تاریخی در تور تایلند و در سفر به آیوتایا باعث جلوگیری از یکسان دیدن خرابه‌های تاریخی آیوتایا در گردش‌های روزانه‌تان می‌شود. بنای مرکز مطالعاتی در خیابان Rojana Road کنار دانشگاه قرار دارد. 

تور تایلند بهترین فرصت برای سوار شدن به اسکوتر است البته اگر جرات سوار شدن روی وسایل نقلیه دو چرخ را داشته باشید. اما تور آیوتایا حتی برای کسانی که علاقه‌ای ندارند، بهترین فرصت برای دوچرخه سواری است. 

دوچرخه سواری در میان خرابه‌های باستانی هم آسان است و هم لذت‌بخش. 

شرایط جاده‌ها و خیابان‌ها برای دوچرخه سواری عالی است. کرایه یک دوچرخه به شما این امکان را می‌دهد تا زمان بیشتری را صرف بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی تور آیوتایا کرده و زمان کمتری را در راه بمانید.

یکی از عکس‌های معروفی که همواره در معرفی تور تایلند به کار می‌رود، برگرفته از شهر آیوتایا است: تصویری از یک مجسمه سنگی از سر بودا که درون یک درخت زنده کار گذاشته شده است. این درخت معروف درون معبد Wat Mahathat قرار دارد. 

ساخت معبد Wat Mhathat در سال 1374 آغاز شد و بین سال‌های 1388 تا 1395 به پایان رسید. با وجود اینکه مجسمه سر بودا درون درخت برای گردشگران تور تایلند بسیار جالب است و می‌خواهند از آن عکس بگیرند، اما این مجسمه برای افراد محلی و بودایی‌ها بسیار مقدس شمرده می‌شود. بنابراین هنگام بازدید از این مجسمه نهایت احترام را رعایت کنید و هرگز برای گرفتن عکس سلفی پشت خود را به مجسمه سر بودا نکنید. برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 



سوکوتای | Sukhothai


استان سوکوتای در حومه امپراتوری خمر در طول قرن 13 بنا شده است، به خاطر شهر تاریخی سوکوتای معروف است که اولین شهر پایتخت تایلند بوده است. 

این شهر دارای خرابه‌های زیادی است، شهر سوکوتای دارای معبد مذهبی و پارک تاریخی سوکوتای است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است. 

از دیگر جاذبههای معروف این شهر کاخ سلطنتی، موزه ملی رمخنگن، پارک ملی سری ساچانالی Satchanalai، پارک ملی رام‌خامهنگ Ramkhamhaeng و غیره است.

برای رزرو تور تایلند میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید . 







برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS