3تا از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی
1400/09/17

3تا از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی

در این بخش با تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی در امارات متحده عربی آشنا خواهید شد تا ضمن سفر به دبی و یا رفتن به تور دبی، از این جاذبه ها دیدن نمایید.

1. برج خلیفه دبی (Burj Khalifa)

برج خلیفه دبی

دبی را بعنوان مهد رکورددارها می دانند، سرزمینی که بلندترین ها و بزرگترین ها را در خود جای داده است، که مهم ترین آن را می توان؛ برج خلیفه دانست. این برج 1.5 میلیارد دلاری 828 متر ارتفاع و 163 طبقه دارد. برجی که سر از ابرها به بیرون می آرود ! ساخت آن شش سال و با کمک 12000 کارگر انجام گرفت. برج خلیفه در سال 2010 افتتاح شد.
برج خلیفه در دانتاون دبی واقع شده است ، آسمان خراشی که نگاه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جلب می کند و افراد مهم و ثروتمند بسیاری برای اقامت یا حتی خوردن یک غذای ساده به هتل و رستوران لوکس واقع در این برج می روند. بلندترین برج جهان بعنوان نماد دبی شناخته شده است. برج خلیفه بلندترین آسمان خراش دبی است که به خوبی در خط آسمانی این شهر نمایان است. پیش از آن برج العرب را بعنوان مهم ترین برج شهر می شناختند اما حضور برج خلیفه تا حدودی توانست سایه ای به روی برج العرب بیندازد.
معمار این سازه عظیم الجثه یک آمریکایی به نام آدرین اسمیت است. او در طراحی این ساختمان از یک نوع گل ، به نام " لیلی عنکبوتی " که از خانواده گل های نرگس است ، الهام گرفته است. این برج که همانند یک سوزنی به آسمان کشیده شده است در ابتدا قرار بود برج دبی نامیده شود اما به احترام رییس جمهور امارات و حاکم ابوظبی ، شیخ خلیفه ابن زاید آل نهیان ، که از لحاظ مالی به ساخت این برج کمک بزرگی کرده بود ، نام برج به برج الخلیفه تغییر پیدا کرد.
لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ کره جنوبی پیمان کار اصلی این پروژه بود ولی ساخت ‌و ساز آن بوسیله " گروه سرمایه‌گذاری الغریر" انجام شد و اینکه برج خلیفه شامل 30 هزار خانه ، 9 هتل ، 3 هکتار پارک ، 19 برج مسکونی ، مرکز خرید بزرگ دبی و 12 هکتار دریاچه مصنوعی می باشد و یکی از اهداف دولت امارات از بنا کردن این برج ، تغییر دادن شکل اقتصاد دبی که مبتنی بر نفت بود و تبدیل این برج به یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری دبی بوده است.


2. مدینه جمیرا دبی (Madine Jumeirah)

میدنه جمیرا دبی

اگر به دنبال میزبان دو هتل لوکس، مناطق خصوصی که به سبک سنّتی ساخته شده اند، حمّام های آب گرم با کلاس جهانی، بازار مدینه، یک آمفی تئاتر با ظرفیت 1000 نفر و 44 رستوران و بار می باشد.
شما می توانید این"شهر عربی" را بر عبره های چوبی(تاکسی های آبی) تجربه نموده و فرصتی برای تحسین آبراه های آرام و معماری بی نظیر بادگیر ها و قلعه ها بیابید.
صرف غذا
بازار مدینه جمیرا با ارائه طیف گسترده ای از خوشمزه ترین غذاهای سراسر جهان به عنوان یک مقصد غذاخوری محبوب تمام علایق و خواسته های غذاییتان را برآورده می کند. در تمام وعده ها از صبحانه تا شام بهترین غذاها و نوشیدنی ها را می توانید در این بازار امتحان کنید. بسیاری از رستوران های این بازار دارای چشم اندازی زیبا و خیره کننده به آبراه ها و معماری نفس گیر بازار هستند. در این بازار فوق العاده خوشمزه ترین بستنی ها، آجیل ها و دسرها را امتحان کنید، دسرهایی وسوسه انگیز که طعم و مزه شان برای همیشه زیر زبانتان باقی خواهد ماند.
تجربه ترکیبی از گذشته و حال هستید، به مدینه جمیرا بیایید.
این مکان که از ارگ قدیم عربی الهام گرفته شده، ادای احترامی است به میراث عربی شهر دبی. مدینه جمیرا، که به معنی شهر جمیرا می باشد.


فروشگاه مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا با طراحی بسیار سنتی و عربی یک تجربه خرید منحصربه فرد را برایتان به ارمغان می آورد. راهروهای باریک و پیچ در پیچ، فضایی بسیار روشن و پرشده از عطر این مرکز خرید هوش از سرتان می پراند و قطعاً حواستان را معطوف خود می کند. زیبایی های بی نظیر که لذت خرید در این بازار دوست داشتنی را چندین برابر می کند و فرصت کشف گنجینه ها و شگفتی های منطقه را برایتان فراهم می آورد.

سرگرمی مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا گزینه های سرگرم کننده متعددی را ارائه می دهد، سرگرمی هایی جالب در زمینه های مختلف از اجرای برنامه های نمایشی در تئاتر مدینه تا رقص و پایکوبی در بسیاری از مکان های شبانه و اجرای برنامه هیجان انگیز کارائوکه در لانج بار. رقص سالسا با آهنگ های دهه 80 قطعاً تمام مشکلاتتان را از ذهنتان دور می کند، موسیقی های این بازار برای تمام افراد قطعاً جذاب خواهد بود.


3.پارک آبی وایلد وادی دبی (Wild Wadi)

پارک آبی وایلد وادی دبی

اگر اهل تفریحات هیجان انگیز و تجربه های جدید هستید حتما با پارک های آبی و شهربازی های شاخص دنیا آشنایی دارید؛ جاهایی که طرفداران زیادی دارند و شنیدن نام شان هم آدم را به وجد می آورد. این روزها یکی از بهترین شهرها برای تفریحات مهیج، دبی است. شهری فوق العاده مدرن که مسوولانش در تلاشند هرچه بیشتر گردشگران را به سمت خود جذب کنند.
پارک آبی وایلد وادی نه تنها یکی از بهترین های دبی است که در دنیا نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و جزو ده پارک آبی برتر دنیا خودنمایی می کند. شهرت وسایل بازی و سرگرمی های گوناگون در این پارک آن قدر زیاد است که هر گردشگری علاقه مند می شود برای یک بار هم که شده طعم هیجان را در وایلد وادی تجربه کند. این پارک آبی جذاب در یکی از بهترین مناطق دبی، یعنی ساحل جمیرا و درست در مقابل برج العرب ساخته شده است. جمیرا یکی از مدرن ترین، زیباترین و البته گران ترین سواحل دبی به شمار می آید که اقامتگاه ها و تفرجگاه های متعددی هم در خود دارد.
پارک آبی وایلد وادی بخشی از پروژه های مسوولان دبی برای جذب گردشگر بود و ساخت آن را گروه بین المللی جمیرا بر عهده داشت. گروه جمیرا در حقیقت یک شرکت توریستی است که در زمینه هتل سازی، خدمات گردشگری، رستوران های زنجیره ای و... فعالیت می کند. به همین خاطر اگر در یکی از هتل های جمیرا ساکن باشید، می توانید به صورت رایگان از پارک آبی وایلد وادی استفاده کنید.


شخصیت های پارک آبی وایلد وادی

اگر اهل خواندن داستان های کهن باشید شاید یوها یا جُحا (Juha) را بشناسید؛ جُحا یک شخصیت در داستان های عربی است که گاهی باهوش می شد و گاهی خود را به نادانی می زند. البته داستان های او در فرهنگ مردم خاورمیانه نفوذ کرده و ما ایرانی ها او را بیشتر با نام ملا نصرالدین می شناسیم. ظاهر پارک آبی وایلد وادی را بر اساس داستان های یوها ساخته اند و با ورود به آن به یاد ماجراهای او خواهید افتاد. این گونه در کنار تفریحات هیجانی گردشی هم در میان تاریخ و ادبیات اعراب خواهید داشت. البته باید بدانید یوها تنها شخصیت حاضر در پارک نیست و همچنین می توانید سندباد را نیز از نزدیک ببینید.


ویژگی های شاخص و افتخارات پارک آبی وایلد وادی دبی

وایلد وادی دبی

وایلد وادی تنها یک مجموعه تفریحی معمولی میان هزاران تفرجگاه امارات نیست بلکه توانسته جوایز کشوری و بین المللی زیادی را از آن خود کند. در 10 سال گذشته این پارک آبی جوایزی برای ایمنی، تکنولوژی و نوآوری، کیفیت، آموزش و برنامه های جذاب به دست آورده است. از جمله مهمترین جوایز و افتخارات وایلد وادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• هفتمین پارک آبی برتر دنیا در سال 2018 از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
• از 10 پارک آبی برتر دنیا در سال 2017 از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
• برترین پارک آبی در خاورمیانه در سال 2017 از نگاه وبسایت تریپ ادوایزر
• جایزه گلد کوالیتی دبی (Dubai Quality Gold Award) در سال 2007 میلادی


وسایل بازی پارک آبی وایلد وادی دبی

حدود 30 نوع وسیله بازی در پارک آبی وایلد وادی وجود دارد که به راستی همه آنها هیجان انگیز هستند. برای این که در جریان جذابیت پارک آبی وایلد وادی قرار بگیرید، در این جا با بهترین های شان آشنا می شویم.
وسایل بازی در این پارک به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که برای همه سنین و وزن ها مناسب باشند. حتا برخی وسایل موجود در وایلد وادی برای بانوان باردار هم مناسب سازی شده اند. پس در این پارک آبی حواس تان به تابلوهای راهنما باشد.


 قایق و دریاچه یوها در وایلد وادی

قایق و دریاچه یوها در واقع قسمتی از پارک آبی وایلد وادی است که در آن مجموعه ای از سرگرمی های مخصوص کودکان و خانواده قرار دارد. در یوها بیش از 100 بازی مختلف به چشم می خورد که از آن جمله 5 سرسره، تفنگ های آب‌پاش، دوش های آبپاش و استخرهای کودک هستند و والدین هم اجازه دارند در کنار کودکان شان تفریح کنند. بد نیست بدانید که این بازی در سال 2005 به مجموعه وایلد وادی اضافه شد.


سفر به یوها در وایلد وادی

قسمت سفر به یوها نه تنها هیجان ندارد بلکه باعث آرامش تان خواهد شد. اگر به دنبال تفریحات آرام و لذتبخش هستید باید بدانید برای شما هم سرگرمی های جذابی در این مجموعه تفریحی وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین بخش های وایلد وادی، رودخانه آرام است. این رودخانه در مجموع 360 متر طول دارد و آب با شدت کمی در آن جریان دارد.
علاقه مندان می توانند با تیوپ های یک یا دو نفری در این رودخانه حرکت کنند و از مناظر اطراف لذت برده و وارد تونل های کوچک و بزرگ این رودخانه شوند. در طی حرکت در رودخانه آرام، همچنین به آبشارهایی می رسند که بر جذابیت مسیر می افزاید.


رودخانه خروشان وایلد وادی

در رودخانه خروشان، با یک بخش متفاوت و جذاب طرف هستید. این رودخانه با جریان های 100،000 لیتری اش، وضعیت متلاطمی را درون رودخانه ایجاد می کند. به این ترتیب کافیست به رودخانه خروشان بروید تا با موج های یک متری غافلگیر شوید. این رودخانه عمق کمی دارد؛ اما اگر خوب قوانین شنا را نمی دانید پیشنهاد می کنیم جلیقه نجات بپوشید.


موج سواری (Wipeout and Riptide) در وایلد وادی

وایلد وادی دبی

شاید باورتان نشود اما در وایلد وادی می توانید موج سواری کنید! ماجرا از این قرار است که محوطه ای شبیه به رودخانه ساخته اند و در آن به وسیله شبیه ساز، موج هایی را ایجاد کرده اند و علاقه مندان می توانند سوار بر تخته های موج سواری شده و در این رود باریک اما پرخروش از موج ها لذت ببرند. افرادی که وارد این شبیه ساز می شوند باید حداقل 1.1 متر قد داشته باشند بنابراین کودکان اجازه موج سواری در این قسمت را ندارند.
با ورود به بخش موج سواری وایلد وادی می توانید اوج هیجان را در این پارک تجربه کنید. بد نیست بدانید که ساخت مجموعه موج سواری این پارک بسیار حساب شده بود و توسط مهندسی آمریکایی به نام توماس لوکتفلد (Thomas Lochtefeld) طراحی و ساخته شد؛ پس شک نکنید که حس موج سواری داخل دریا و اقیانوس را در پارک وایلد وادی تجربه خواهید کرد. تنها 4 پارک آبی در دنیا استخری برای موج سواری به خوبی وایلد وادی دارند بنابراین پیشنهاد می کنیم که این بخش از پارک را از دست ندهید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS