آشنایی با کشور اسپانیا | جالب هست بدانید !
1400/10/13 اسپانیا

آشنایی با کشور اسپانیا | جالب هست بدانید !

کشور اسپانیا


جالب هست بدانید !

وقتی نام کشور اسپانیا را می‌شنوید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد فوتبال این کشور است! اما غیر از فوتبال حقایق جالب دیگری در مورد این کشور وجود دارد که شاید دانستن آن‌ها خالی از لطف نباشد.

نام رسمی اسپانیا «پادشاهی اسپانیا» است.

اسپانیا دومین کشور بزرگ غرب اروپا و اتحادیه‌ی اروپا است.

در سال ۲۰۱۳ اسپانیا سومین کشور پربازدید جهان شد.

o ۷۲ درصد مردم اسپانیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. بقیه‌ی مردم به زبان‌های کاتالان، گالیسیایی، باسکی و دیگر زبان‌ها سخن می‌گویند.

در پارالمپیک سال ۲۰۰۰ تیم بسکتبال اسپانیا بعد از این که مشخص شد هیچ یک از ورزشکاران آن معلول نیستند، مجبور شد تمامی مدال‌های طلای بازیکنان خود را پس دهد!

شهری در اسپانیا وجود دارد که نام خانوادگی ۷۰۰ نفر از سکنه‌ی آن «ژاپن» است. آن‌ها نوادگان سامورایی‌های قرن ۱۷ هستند و بعد از بازگشت سفارت به ژاپن در این شهر ماندگار شده‌اند.

هنوز هم بعد از گذشت ۱۹۰۰ سال، دو سد رومی در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنج اسپانیایی در اسپانیا ناشناخته است!

انسان‌های مدرن ۳۵۰۰۰ سال پیش برای اولین بار پا به این سرزمین گذاشتند.

سرود ملی اسپانیا هیچ کلمه‌ای ندارد.

«توماتینا» جشنواره‌‌ای است که سالانه در اسپانیا برگزار می‌شود که در آن مردم هزاران گوجه فرنگی به سمت هم پرتاب می‌کنند.

گاو نر حیوان ملی اسپانیا است.

کلیسای «ساگرادا فامیلیا» از ۱۳۰ سال پیش در حال ساخت است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ ساخت آن تکمیل شود!

آمار بیکاران اسپانیا در سال ۲۰۱۳ (۲۷/۲ درصد) بیشتر از بیکاران آمریکا در طول «رکورد بزرگ» بود. (۲۵ درصد)

 ۴۳ درصد روغن زیتون جهان در اسپانیا تولید می‌شود.

در سال ۲۰۰۲ بریتانیا به‌طور تصادفی به اسپانیا حمله کرد! ۲۰ تفنگدار دریایی سلطنتی انگلیس به جای جبل الطارق در اسپانیا لنگر انداختند وبعد از ۵ دقیقه، به اشتباه خود پی برده و عقب نشینی کردند.

قدیمی‌ترین برج فانوس دریایی جهان به نام «برج هرکول» در اسپانیا قرار دارد و در قرن یکم بنا شده است و هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

اسپانیا در جنگ‌های جهانی بی‌طرف بود اما از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ جنگی داخلی را تجربه کرد که باعث کشته شدن ۵۰۰۰۰۰ نفر شد.

اسپانیا دو قسمت دارد که از سرزمین اصلی جدا مانده است: «سبته» و «ملیله» که در قاره‌ی آفریقا قرار دارند.

عامل جاسوسی اسپانیایی «خوان پوجل گارسیا» در جنگ جهانی دوم از آلمان‌ها نشان «صلیب آهنی» و عضویت رتبه‌ی امپراطوری بریتانیا (MBE) را دریافت کرد.

زیپ لاینی در اسپانیا وجود دارد که این کشور را به پرتغال وصل می‌کند. طول این زیپ لاین ۷۲۰ متر است و طی مسیر آن حدود یک دقیقه طول می‌کشد.

جوان‌ترین پادشاه جهان، «پادشاه آلفوسوی سیزدهم» شاه اسپانیا بود که در اولین روز تولد به سلطنت رسید!

در سال ۲۰۱۱ یک شهر کوچک در اسپانیا که در آستانه‌ی ورشکستی مالی قرار داشت، در بزرگترین قرعه کشی جهان شرکت کرد و برنده شد.

تهمت و افترا یا بدنام کردن خاندان سلطنتی در اسپانیا می‌تواند مجازاتی تا ۲ سال زندان به‌همراه داشته باشد.

یکی از نوادگان «کریستف کلمب» در اسپانیا زندگی می‌کند. او یک اسپانیایی نجیب زاده است.

از تمام کشورهایی که روز استقلال خود را از کشورهای استعمارگر جشن می‌گیرند، ۵۸ کشور از بریتانیا مستقل شده، ۲۶ کشور از فرانسه، ۲۱ کشور از روسیه و ۲۱ کشور از اسپانیا استقلال یافته‌اند.

در سال ۱۴۹۲ پادشاهان کاتولیک اسپانیا فرمان بازداشت تمام یهودیان این کشور را صادر کردند. سلطان بایزید، شاه مسلمان عثمانی، نیروی دریایی کشورش را به اسپانیا فرستاد تا یهودیان را از آزار و اذیت پادشاهان اسپانیا نجات دهند.

در سال ۱۸۹۴ ژاپن پیشنهاد خرید فیلیپین را به قیمت ۴۰ میلیون پوند، به اسپانیا داد.

در آمریکا تعداد افراد اسپانیایی زبان، بیشتر از اسپانیا است!

بیش از ۱۶۰۰۰ جشنواره در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود که گفته می‌شود اغلب آن‌ها حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. هر ساله حدود ۶۰۰۰۰ حیوان در این جشنواره‌ها کشته می‌شوند.

در قرن ۱۶ میلادی، اسپانیا قدرت پیشروی اروپا بود و در بخش اعظمی از قرن ۱۷، این جایگاه به‌واسطه‌ی تجارت و ثروت به‌دست آمده از مستعمرات تقویت شد و این کشور به نیروی دریایی پیشروی جهان بدل گشت.

در اسپانیا یک آسمان خراش ۴۷ طبقه وجود دارد که آسانسور ندارد!

در جشن کریسمس در کاتالونیای اسپانیا یک شکلک چوبی به نام «Shitting Log» هدیه داده می‌شود.

اسپانیایی‌ها به‌طور متوسط ۸۲/۸ سال عمر می‌کنند. آن‌ها رتبه‌ی چهارم امید به زندگی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

در ابتدا قرار بود برج ایفل در بارسلونای اسپانیا ساخته شود اما این پروژه در آن زمان رد شد.

درست همان موقع که کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد، آخرین پادشاه عربی در اسپانیا سقوط کرد.

در سال ۲۰۰۷ دانشمندان دندانی را در اسپانیا کشف کردند که متعلق به انسانی است که یک میلیون سال پیش می‌زیست.


آداب در اسپانیا

در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند

آلمانی‌ها می‌گویند:«اسپانیا، جشنی برای حواس پنج‌گانه است». بدون تردید در کنار غذا‌های لذیذ، موسیقی، آواز و رقص فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت‌های اسپانیا است.

گردشگران مزه "تاپاس" (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود، فراموش نخواهند کرد. تاپاس جمع لفظ "تاپا" است و به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود. البته مجموع آن‌ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می‌شود.

موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد. این موزه که توسط فرانک او گری، آرشیتیک معروف آمریکایی طراحی شده از سال ۱۹۹۷ به این سو به نماد شهر تبدیل و سالی یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است. این شهر در سال ۲۰۱۶ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال‌هاست که بهشت موج سواران از سراسر دنیا است.

عناصر مدرن شهرسازی و معماری از زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بر فضای بندر بارسلون که مرکز کاتالان‌ها است، تاثیر گذاشته است. با این حال ساختار این شهر هنوز هم تحت تاثیر آنتونی گاودی، آرشیتکت مشهور اسپانیایی است که بسیار جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و عمل می‌کرد.

یکی از معروف‌ترین راه‌های پیاده‌روی – زیارتی دنیا در اسپانیا وجود دارد که پس از ۸۰۰ کیلومتر به "سانتیاگو" ختم می‌شود. این شهر در دروان قرون وسطی بعد از رم و بیت المقدس / اورشلیم یکی از مهمترین شهرهای زیارتی مسیحیان بوده است.

مادرید، پایتخت اسپانیا، یکی از مراکز فرهنگ و هنر جهان محسوب می‌شود. در این شهر بیش از ۲۰ موزه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها "پرادو" است که به تاریخ هنر اروپا بین قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی می‌پردازد. در موزه ملکه سوفیا (عکس) بیشتر به هنر قرن بیستم پرداخته می‌شود. در اینجا تعدادی از آثار پابلو پیکاسو نگهداری می‌شوند.

دشت‌های بیکران و آسیاب‌های بادی در مرکز اسپانیا. "دن کیشوت" رمان معروف "سروانتس" نویسنده بزرگ اسپانیایی در این منطقه نوشته شده است و گردشگران می‌توانند در توری به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال و هوای آن قرار گیرند.

مسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسایی به آن افزوده شد.

مسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسایی به آن افزوده شد.

کوستا بلانکا بعد از پاریس و لندن دارای بیشتر هتل در قاره اروپا است. گردشگردان عاشق آفتاب و دریا اسپانیا را در دهه ۵۰ میلادی کشف کردند.

ردپای حکومت ۸۰۰ ساله اعراب را می‌توان در اندلس مشاهده کرد. بازمانده‌های فراوانی از معماری موروها در اندلس بجا مانده‌است. این منطقه واپسین دژ مقاومت موروها پیش از بازپس‌گیری از سوی پادشاهان کاتولیک بود. گشت و گذار در الحمرا، کاخی که مشرف بر شهر گِرانادا است، بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

هر سال آلمانی‌های زیادی به اسپانیا سفر می‌کنند. مقصد بسیاری از گردشگران آلمانی جزیره مایورکا است. بسیاری از ثروتمندان آلمانی در دهه‌ها و سال‌های گذشته در این جزیره ویلاهای لوکسی نیز خریداری کرده‌اند. علاقه آلمانی‌ها به این جزیره به حدی است که برخی به شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم آلمان می‌دانند.

 دریا، ساحل، غذای خوب، طبیعت زیبا، امکانات فرهنگی و آنچه که گردشگران امسال بیش از پیش به آن توجه دارند: "امنیت" است. امسال اسپانیا بخش اعظم گردشگرانی که عازم مصر، تونس، ترکیه و یونان بودند را به خود جلب کرده‌است. بنا برگزارش‌های رسمی ۶۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تعطیلات خود را در اسپانیا گذرانده‌اند.

اسپانیا فقط در مادرید، بارسلونا، ماربلا و سویا خلاصه نمی‌شود. این شهرهای بزرگ تنها بخشی از زیبایی‌های اسپانیا هستند که گردشگران اغلب می‌شناسند. مکان‌های باشکوه و ناشناخته‌ای در اسپانیا وجود دارد که هر یک می‌تواند به اندازه‌ی مشهورترین دیدنی‌های اسپانیا جذاب باشد. از خطوط ساحلی پرشور اقیانوس اطلس گرفته تا روستاهای آرام جنوب، همگی ارزش رفتن و کشف کردن دارند. در ادامه ما را همراهی کنید تا دیدنی‌ترین ناشناخته‌های اسپانیا را معرفی کنیم.


آستوریاس (Cudillero) کودیلرو

کودیلرو در استان آستوریاس قرار دارد و یکی از زیباترین روستاهای ماهیگیری اسپانیا است. غذاهای دریایی، خورش لوبیا و آب سیب این روستا بسیار معروف است. زمانی کودیلرو یک بندر ماهیگیری پررونق بود اما امروزه تمامی چیزی که از آن صنعت باقی مانده، قایق‌های ماهیگیری است که در بندر شناور است. ساختمان‌های کنار اسکله به رنگ سفید رنگ شده‌اند و رنگ‌های روشن دیگر برای تزئین نمای آن‌ها استفاده شده است، گویی در برابر صخره‌ها قد برافراشته‌اند.

سویا (Cazalla de la Sierra) کازالا دولا سیرا 

اندلس شهرت خود را بیشتر به دلیل داشتن شهرهایی مثل سویا، مالاگا یا گرانادا به دست آورده است، اما فقط گردشگران ماجراجو می‌دانند که بازدید از شمال این منطقه نیز ارزش دارد و مکان‌هایی ارزشمند برای گردشگری آنجا وجود دارد. شما اینجا روستای آرام و بدون جنب و جوشی را می‌بینید که در گذر زمان تغییر نکرده است و از آن به خوبی محافظت کرده‌اند؛ روستایی که نشان‌دهنده‌ی تاریخ غنی این منطقه است. 

کازالا دولا سیرا در پارک طبیعی سیرا نورت قرار دارد. در این روستا بناهای تاریخی و باستانی بسیاری وجود دارد که بر جذابیت روستا افزوده است. کلیسای «Nuestra Senora de Consolacion» که قدمت آن به قرن ۱۴ می‌رسد و صومعه‌ی سنت فرانسیس که در قرن ۱۵ ساخته شده است، تنها دو نمونه از آثار تاریخی و گردشگری روستای کازالا دولا سیرا است که تاریخ و قدمت این منطقه را به رخ می‌کشد. 

ساتونا، گیرونا

در شمال بارسلونا، منطقه‌ای به نام کاستا براوا (Costa Brava) قرار دارد که چشم‌اندازی شاعرانه از آب‌های مدیترانه و ساحل شگفت‌انگیز دارد. اکثر مناطق ساحلی اسپانیا، به دلیل محبوبیت زیاد، همواره شلوغ و گاهی غیر قابل تحمل است اما کاستا براوا موفق شده است از جاذبه‌های قدیمی خود حفاظت کرده و به خوبی آن‌ها را مدیریت کند.

ساتونا در نزدیکی ساحل «بگور» (Bégur) قرار دارد و خلیج کوچکی است که بنادر آرام و خلوتی در امتداد ساحل آن کشیده شده و فقط چند رستوران دارد.

کانتابریا

این روستای ماهیگیری در ساحل کانتابریا قرار دارد و به داشتن ماهی کولی سیاه شور شهرت دارد. این روستا بین اقیانوس اطلس و قله‌ی کوه‌های «Picos de Europa» قرار گرفته است.

این روستا در هر دو سوی خلیج ساخته شده بود که در قرن ۱۶ میلادی، از طریق یک پل سنگی به هم متصل شده است؛ این پل به محض ورود به روستا، جلب توجه می‌کند و اولین چشم‌اندازی به روستا است که مشاهده می‌کنید.

داخل روستا بناها و اشیایی به قدمت قرن ۱۳، به خوبی محافظت شده‌اند و باعث شده سن ویسنت دولا بارکوئرا عنوان مکان محبوب ملی فرهنگی را به دست آورد.

مادرید (Alcala de Henares) الکالا د هنارس 

این شهر حدود یک ساعت با ماشین از مادرید فاصله دارد و اغلب گردشگران از این شهر غافل می‌شوند که میراث جهانی یونسکو است و تاریخ پرباری دارد و قدمت آن به دوران روم باستان می‌رسد.

در ابتدا رومی‌ها در این منطقه ساکن شدند؛ سپس مورها (مسلمانان اسپانیا) این شهر را به مدت ۳۰۰ سال به تصرف خود درآوردند. در نهایت پادشاهان کاتولیک توانستند بر مورها چیره شوند و کنترل شهر را به دست گیرند.

الکالا د هنارس زادگاه نویسنده‌ی مشهور اسپانیایی، پدر رمان مدرن، میگل د سروانتس است. شایان ذکر است که دانشگاه الکالا که در سال ۱۲۹۳ تاسیس شده است،

بعدها به مادرید منتقل و به یک دانشگاه معتبر تبدیل شد که امروزه آن را با نام دانشگاه «Complutense» مادرید می‌شناسند.


پنتودرا Cies جزایر

این مجمع‌الجزایر کوچک، در خلیج ویگو در کالیسیا قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌های طبیعی اسپانیا است که به خوبی از آن حفاظت شده است. تنوع بسیار زیاد گونه‌های گیاهی و جانوری در این جزایر از سال ۱۹۸۰، زمانی که این منطقه پارک ملی و جزو ذخایر طبیعی محسوب ش

د، محافظت شده است. از آن زمان تاکنون دسترسی به جزایر Cies به صورت کنترل‌شده امکان‌پذیر است. تنها راه برای ماندن در این جزایر، ایجاد کمپ است؛ البته برای چادر زدن، حتما باید قبل از رسیدن به مقصد، از ویگو جواز دریافت کنید.

لاس سالیناس د تربیخا، آلیکانته

بدون شک در این منطقه، یکی از عجیب‌ترین مناظر اسپانیا را کشف خواهید کرد. اینجا دریاچه‌ای وجود دارد که به دست انسان ایجاد شده و به دلیل وجود برخی موجودات زنده‌ی خاص در آن، رنگش به صورتی تغییر کرده است.

سطح شوری آب این دریاچه بالا است و به همین دلیل گیاهان و جانوران زیادی نمی‌تواند در سواحل این دریاچه زنده بماند؛

با این حال این دریاچه خانواده‌ای دارد که در آن زندگی می‌کند و به رنگ خود دریاچه است: فلامینگوی صورتی. در ساحل این دریاچه قدم بزنید و به پارک طبیعی لاماتا و تربیخا بروید که در نزدیکی دریاچه قرار دارد. اینجا می‌توانید زمین‌های بکر و دست‌نخورده اسپانیا را ببینید

منورکا

منورکا به دلیل داشتن آب‌های نیلگون رویایی و سواحل شنی سفید رنگ، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است اما شهر کوچک Binisafuller به نظر می‌رسد توانسته است از دست گردشگران فرار کند.

اینجا یک شهر کوچک ساحلی است که آرامش بر آن حکم‌فرما است و رستوران‌ها و کلوب‌های زیادی در آن پیدا نمی‌کنید. اما اگر به دنبال سواحل آرام و شنیدن صدای امواج هستید که روی پاهای شما می‌پاشند، ٰBinisafuller جایی است که رویایتان را به واقعیت تبدیل می‌کند. 

بهترین زمان سفر به اسپانیا

بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر به همه قسمت های اسپانیا می باشد به جز سواحل آتلانتیک که بارش های شدید در ماه های اکتبر و نوامبر دارند، ولی در کل اکتبر برای سفر به کشور اسپانیا (صرف نظر از شلوغی) بهترین ماه است.

غذاهای اسپانیایی

کشوری که مردم آن در غذاهایشان بیش از هر ادویه ای، زعفران می ریزند. حتی روغن مصرفی شان روغن زیتون است که با طعم های مختلف از جمله فلفلی در غذا استفاده می شود. برنج و نان را نیز در غذا یا همراه آن میل می کنند. درست مانند پائلا که غذایی سنتی میان مردم این کشور بوده و مخلوطی از سبزیجات مختلف، برنج، مرغ و انواع فرآورده های دریایی است .

کالامارس ان سوتینتا در زبان اسپانیایی ماهی مرکبی است که در مرکب خودش پخته شده باشد.

کاماراس یا کالاماری در واقع نوعی غذا است که با ماهی مرکب پخته می شود و اصالتا مربوط به کشورهای حوزه مدیترانه است. کامارس غذایی است که از ماهی مرکب سرخ شده، خامه و با استفاده از چاشنی های مختلف بسته به منطقه ای که درست می شود، آماده می شود.

  کاملارس در جنوب شرقی آسیا نیز طبخ می شود و در آنجا معمولا با فلفل دلمه ای پخته می شود و محبوبیت زیادی دارد. اما در اسپانیا و حوزه مدیترانه اغلب از لیمو، سس ماینوز و تاتار برای پخت آن استفاده می شود.

ماریسکوس، نوعی خوراک صدف است که میتوانید سراغ خوش‌مزه‌ترین نوع این غذا را در استان پونتوردا بگیرید

ماریسکوس در واقع نوعی سوپ است که از غذاهای و یا مواد اولیه دریایی تهیه می شود و در اصل از ایالت وراکروز ( Veracruz)  واقع در خلیج مکزیک به اسپانیا وارد شده است.

از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به میگو، ماهی و برخی از صدف ها اشاره کرد. البته برخی از گیاهان دریایی تازه نیز در پخت ماریسکوس استفاده می شود. دستور پخت ماریسکوس متنوع است و ممکن است در هر منطقه کمی متفاوت باشد.

چیپیرونس الاپلانچا، کباب بچه ‌هشت ‌پا

چیپیرون نیز از نوعی ماهی مرکب و یا بچه هشت پا درست می شود. معمولا ماهی هایی که برای پخت آن استفاده می شود قیمت خوبی دارند و فراوان در کنار سواحل یافت می شوند.

بهترین زمان برای پخت این غذا ژوئیه، آگوست و آغاز ماه سپتامبر است. این غذا اغلب خاص منطقه باسک است. معمولا بهتر است هشت پا را در کوچکی برای پخت انتخاب کرد زیرا در بزرگسالی کمی طبخ آن مشکل تر می شود.

کاراکولس، حلزون در سس داغ

کاراکولس نوعی غذای سنتی در اسپانیا است که قطعا باب میل هر فردی نیست. در اصل این غذا با استفاده از حلوزن پخته می شود.  حلزون هایی که انتخاب می کنید بسیار مهم است . در نظر داشته باشید که نباید حلوزن های باغی را برای این کار انتخاب کنید چون ممکن است سمی و خطرناک باشند.

معمولا حلزون های مورد نیاز برای کاراکولس در فروشگاه ها فروخته می شوند.

گازپاچو اندلوز، سوپ سرد سبزیجات است که مخصوصاً در هوای گرم خیلی می‌چسبد و خوردنش به این می‌ماند که یک کاسه سالاد تر و تازه را سر بکشید.

سوپ گازپاچو با گوجه فرنگی و برخی از سبزیجات تازه اندلس طبخ می شود. بهترین نوع گازپاچو سوپی است که با سبزیجات تابستانی ارگانیک باغ های با طراوت اندلس درست شود. این غذا تنها با آب گوجه فرنگی مزه دار می شود و ادویه زیادی ندارد.

پائیا، نوعی پلو است که در اصل از والنسیامی‌آید و با جوجه، خرگوش یا زعفران دم می‌کشد. در بعضی از نسخه‌های این غذا البته ماهی هم استفاده می‌کنند. بومیان اسپانیا این غذا را در دیگ‌های بزرگ و برای مهمانی‌هایشان، جوری درست می‌کنند که نظیرش در هیچ رستورانی پیدا نمی‌شود.

تورتیلا ده پاتاتاس، املت مخصوص اسپانیایی‌ است که با سیب‌زمینی سرخ شده. می‌گویند چیره‌دستی آشپز را باید با چشیدن یک تکه‌ی کوچک از تورتیلای سیب‌ زمینی‌اش سنجید. بعضی از آشپزها اگر صلاح بدانند یک پیاز هم در املت خورد می‌کنند.

پیستو مانچه گو

نوعی غذای گیاهی خاص منطقه لامانچا اسپانیا است  و اصالتی مراکشی دارد. روغن زیتون، زیره سیاه، بادمجان، فلفل دلمه ای ، آویشن و تقریبا هر نوع گیاهی که فکر کنید به غیر از گوجه فرنگی و فلفل را در این غذا خواهید یافت.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS