آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا
1400/10/20 اسپانیا

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا

جـــــاذبه های کشـــــور اسپـــــانیــــــا

کشور اسپانیا هم جزو کشورهایی است که برای ورود به آن، نیاز به داشتن ویزای شینگن هستید. برای اینکه اقدام به گرفتن چنین ویزایی نمایید، باید از چند ماه قبل حداقل ۳ ماه قبل برای آن درخواست دهید. 

گرفتن ویزای شینگن خود به تنهایی نیاز به داشتن مدارک و شرایطی است که در مطالب ویزای شینگن مجله ی گردشگری الی گشت می توانید بیشتر راجع به آن مطالعه کنید. 

در نکات سفر به اسپانیا چندان مجال صحبت از شرایط ویزای شینگن را نیست. برای گرفتن ویزا، می بایست پرواز و هتل خود را از قبل انتخاب کرده باشید.

همیشه پایتخت کشورها، مکان های دیدنی بسیار زیادی دارند. 

مادرید هم به عنوان پایتخت اسپانیا به این صورت است. این قضیه را می توان هم مثبت و هم منفی دید. ویژگی مثبت به تعداد انتخاب های زیاد برمی گردد، یعنی هر سلیقه ای که داشته باشید، چیزی را که به آن علاقه دارید پیدا خواهید کرد. 

جنبه منفی آن هم شاید این است که انتخاب میان جاذبه های مادرید کمی سخت خواهد بود. اما در ادامه الی گشت برایتان ۱۰ مورد از بهترین جاذبه های مادرید و کارهای جالبی که می توانید انجام دهید را برایتان معرفی کرده است. با ما همراه باشید.

مادرید شهری است که تقریبا در تمام طول سال به جز تیر و مرداد توریستی است. در این دو ماه تابستانی، گرمای هوا در این شهر بیداد می کند و مادرید تقریبا به خوابی تابستانی فرو می رود. بهترین ماه سال اردیبهشت و شهریور است که درجه و رطوبت هوا کاملا معتدل است. از ماه آذر تا اسفند، هوای مادرید سرمای گزنده ای دارد، البته این شهر زمستان برفی را به ندرت تجربه کرده است.

جاذبه های گردشگری مادرید در تور اسپانیا 

دیدنیهای مادرید اسپانیا از فرودگاه آن شروع می شود. اگر برای دیدن مناظر زیبا، با قطار به مادرید سفر کرده اید، باز هم برای دیدن “فرودگاه بین المللی باراخاس” به آنجا بروید، فرودگاهی که برنده چندین جایزه معماری شده است. این فرودگاه حدود 13 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. اگر این مسیر را با خط 8 مترو بروید فقط 2 یورو، اما با تاکسی حدود 40 یورو خرج می دارد.

میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

میدان پلازا مایور یکی از معروف ترین دیدنی های اسپانیا است و تاریخی غنی دارد که به صدها سال پیش برمی گردد. این میدان خواستگاه اتفاقات و جشن های زیادی بوده است و به همین خاطر وجهه ی تاریخی مهمی در اسپانیا دارد و البته که از دیدنی های مهم اسپانیا هم هست.

میدان پلازا مایور در مادرید مشهورترین میدان این شهر است که نام آن در طول زمان بارها تغییر کرده است، با این حال در آخر به همین نام (Plaza Mayor Square) تغییر پیدا کرد.این میدان در طول دوره Hasburg ساخته شد و فقط چند قدم با میدان مشهور دیگر مادرید به نام Puerta del Sol فاصله داشت. این میدان در ابعاد ۱۲۹ در ۹۴ متر است و بوسیله ی یک ساختمان ۳ طبقه مسکونی با ۲۳۷ بالکن که رو به میدان است، محاصره شده است و به طور کلی، ۹ ورودی دارد.

پلازا مایور در آن زمان، با باغ هایی تزیین شده بود که در سال ۱۹۳۶، برداشته شد. در وسط این میدان، یک مجسمه ی برنزی از شاه فیلیپ سوم وجود دارد که در سال ۱۹۱۶ بوسیله ی  Jean Boulogne  و  Pietro Tacca ساخته شد.

امروزه اگر در مادرید به این میدان بروید با کافه ها و رستوران های دلچسب زیادی روبرو می شوید که معمولا اکثر آن ها پر از توریست است. امروزه مراسم ها و رویدادها خاصی در این میدان هم برگزار می شود مثلا کارگاه های یوگا، انواع کنسرت ها و فستیوال ها. یکی از سنت هایی که از سال ۱۸۶۰ در این میدان انجام می شده است و هنوز هم برگزار می شود، فروشگاه های کریسمس سالیانه است. میدان پلازا مایور امروزه ۱۲۹ متر طول و ۹۴ متر عرض دارد و ساختمان هایی که در میدان قرار دارند اگر در تصاویر هم ببینید متوجه می شوید که ۳ طبقه هستند و به طور کلی این ساختمان ها ۲۳۷ بالکن دارند که همه ی آن ها رو به مرکزند. از آن جایی که این میدان تقریبا مهم ترین میدان مادرید است، ۱۰ راه مختلف برای دسترسی به آن وجود دارد.

از همان بدو ساخت پلازا مایور، این میدان به مکانی برای برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف و بزرگی بوده از جمله مراسم های سلطنتی، مراسم گاوبازی و حتی اجرای حکم های سلطنتی. در هر کدام از مراسماتی که در این میدان برگزار می شوند، تقریبا پنجاه هزار نفر از مردم و توریست های تور اسپانیا حضور دارند. امروزه نیز جشن های بسیاری در آن برگزار می شوند و استقبال خوبی از آن ها می شود. 

به توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا پیشنهاد می کنیم که حتما خود را به یک ساندویچ کالاماری در این میدان میهمان کنند. این ساندویچ که خاص ترین خوراکی شهر مادرید بوده، ترکیبی از نان باگت، کالماری که در آرد و تخم مرغ غلتانده شده و سپس سرخ شده باشد، درست می شود. بسیاری از مردم دوست دارند این ساندویچ را سس مایونز و بعضی ها هم دوست دارند با لیمو میل کنند. ساندویچ کالاماری یکی از معروف ترین خوراکی های شهر مادرید بوده که حتی اگر از میدان پلازا مایور هم دیدن نکردید، آن را از رستوران ها و کافه های این شهر خریده و حتما امتحان کنید. 

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

گران ویا (Gran Via)

خیابان گران ویا یکی از پر جنب و جوش‌ ترین و شلوغ‌ ترین مراکز خرید مادرید است و سرگرمی و تفریح و جاذبه‌ های متعددی در این محل پیدا می‌ شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور اوقات خود را به بهترین شکل ممکن در این منطقه دیدنی مادرید بگذرانید.

یکی از جاذبه‌ های اصلی خیابان گران ویا ، خرید کردن است که جزو لاینفک گردش در آن به حساب می‌ آید. اکثر برندهای معروف از فشن‌های مطرح و خیابانی و همچنین برخی از طراحان بین‌ المللی را می‌ توانید در این محل ببینید.

 

حتما به «اِل کورته اینگلس» (El Corte Inglés) سر بزنید که یکی از فروشگاه‌ های اصیل اسپانیایی است. 

این فروشگاه چندین دهه مشغول فعالیت بوده و کالاهایی از برندهای معروف مانند شانل ، دیور و کارولینا هِرِرا را به مشتریان خود عرضه می‌ کند. در این محل می‌ توانید مارک‌ های مطرح را با قیمت‌ های منطقی خریداری کنید.

ساختمان‌ های این خیابان واقعا باشکوه هستند ، جای تعجب نیست که گردشگران به این قسمت از مادرید می‌ آیند تا مناظر و سبک قرن بیستمی معماری این محله را ببینند. 

ساختمان متروپولیس یکی از برجسته‌ ترین چشم‌ اندازهای این خیابان به‌ شمار می‌ رود. این ساختمان اداری معروف با نمای زیبا و مجسمه‌ ی فوق‌ العاده روی گنبدش به یکی از سمبل‌ های گران ویا تبدیل شده است. 

ساختمان تلفونیکا (Telefonica) نیز از سازه‌ های مشهور این خیابان است که با الهام از معماری آمریکایی ساخته شده است ، به‌ طوری که آسمان خراش‌ های منهتن را در ذهن هر بیننده‌ ای تداعی می‌ کند.

میدان اسپانیا (Plaza de España) از جاذبه‌ های مادرید است که در انتهای خیابان گران ویا و وسط این مرکز تاریخی قرار دارد. 

افراد محلی اغلب برای خوردن ناهار یا گذراندن اوقات فراغت به این محل سر می‌ زنند و روی سبزه‌ ها از آب و هوای عالی و مناظر فوق‌ العاده لذت می‌ برند. میدان اسپانیا چندین خیابان مهم گران ویا را به‌ هم وصل می‌ کند.

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

کاخ سلطنتی (Palacio Real)

کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real de Madrid) محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در آنجا زندگی نمی کنند ، و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می کنند . Royal Palace در خیابان Bailén واقع شده است . این کاخ همیشه به روی عموم مردم باز است بجز زمانی که برای کارها رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد .

کاخ سلطنتی مادرید همچون جعبه جواهری در قلب شهر مادرید می‌درخشد. 

این کاخ سلطنتی نسخه اسپانیایی کاخ ورسای فرانسه به شمار می‌رود. نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی که در این کاخ وجود دارند، همه از هنرمندان معروف اسپانیا نظیر رافائل، گویا و کاراواجو هستند. در حال حاضر این کاخ، به کاخ موزه تبدیل شده و تنها برای مراسم تشریفاتی دولت از آن استفاده می‌شود.

قسمت های داخلی کاخ که بر روی بازدید کنندگان باز است :

راه پله اصلی

تالار ستون ها

اتاق تخت پادشاهی

سرسرا چارلز سوم

اتاق و اتاق خواب چالز سوم

اتاق نهار خوری ویژه مراسم جشن و شادی

سالن رقص

اتاق پذیرایی قرمز

و...

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

دروازه آلکالا (Puerta de Alcala)

میدان پارتا آلکالا مادرید Puerta de Alcalá In Madrid یکی از دیدنی های اسپانیا  به شمار می رود که در تور اسپانیا می بینید . این بنا به عنوان دروازه ورودی شهر می باشد که در سال ۱۷۵۹ به دستور کارلوس سوم ساخته شد و به عنوان اولین طاق نصرت مدرن پس از روم شناخته شده است . 

پارتا آلکالا از طاق نصرت پاریس و دروازه براندنبورگ برلین قدیمی تر می باشد . 

دروازه آلکالا  (Puerta de Alcalá) از بناهای معروف و شناخته شده در شهر مادرید است که در ساخت ان در سال 1769 میلادی آغاز شد و تا در سال 1778 به پایان رسید. این طاق نصرت بزرگ نئوکلاسیک که از مهمترین جاذبه های توریستی مادرید می باشد به فرمان شاه کارلوس سوم برای جشن گرفتن ورود پادشاهان به پایتخت اسپانیا بنا شد. 

طراحی این طاق زیبا را فردی به نام فرانچسکو ساباتینی انجام داده است. و در سال‌های 1769 تا 1778 در دست ساخت بود. این طاق نصرت نزدیک به 30 متر ارتفاع دارد و دروازه ورودی باشکوه گرانیتی آن بسیار تأثیرگذار است. 

از تزئینات آن می‌توان به مجسمه‌ها، سرستون‌ها و نقش برجسته‌های تزئینی اشاره کرد که مورد توجه گردشگران و مسافران تور اسپانیا را به سمت خود جذب کرده است. 

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

پارک رتیرو (Retiro Park)

باغ باشکوه رتیرو در قرن 17 میلادی توسط شاه فیلیپ چهارم به عنوان پارکی برای گردش پادشاهان، ملکه ها و نزدیکانشان ساخته شد ولی از سال 1868 عموم مردم میتوانستند از آن استفاده نمایند.

پارک دل بوین رتیرو که نامی اسپانیایی دارد در حالت لغوی می تواند به پارک دنج دلپذیر معنی شود و در بین مردم محلی به سادگی به عنوان پارک ال رتیرو یا رتیرو (El Retiro) معروف است. این پارک از بزرگترین پارک های شهر مادرید و کشور اسپانیا است. 

این پارک قبلا و تا اواخر قرن نوزدهم به عنوان یک پارک پادشاهی استفاده می شده است و در این زمان به پارکی عمومی تبدیل می شود.

نبض تپنده این پارک متعلق به یادمانی از آلفونسوی هفتم است واقع در دریاچه مصنوعی که متشکل از یک ردیف ستون نیم دایره و تندیس این شاه اسب سوار با شیشه های مرمری شکل میباشد.

پارک ال رتیرو یا بوین رتیرو مساحت بسیار زیادی دارد و در بین مردم بسیار محبوب است. 

مساحت کلی این پارک را بالغ بر 1.4 کیلومتر مربع یا 350 هکتار زمین تشکیل داده و در لبه مرکزی شهر مادرید واقع شده است.

موقعیت این پارک به گونه ای است که در فاصله بسیار نزدیک به Puerta de Alcalá و نه چندان دور از موزه Prado قرار گرفته است.

باغ گیاهان پارک رتیرو که اکثر محوطه جنوب شرق را به خود اختصاص داده است از جمله قسمت های پارک میباشد که بازدیدکننده کمتری دارد و مملو از درختان سایه دار با پیاده روهای آرامی برای قدم زدن است.

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

یکی از بازارهای معروف شهر مادرید، مرکز خرید مرکادو د سن میگل می باشد که به صورت یک بازار سرپوشیده تاریخی است. 

این بازار سرپوشیده نه به صورت بازارهای قدیمی و نه مراکز تجاری مدرن است. 

بلکه برای ساخت آن از متریال های فلزی استفاده شده است. بازار در سال 1916 راه اندازی شده است و به همین دلیل می توان آن را یک بازار قدیمی هم به شمار آورد. بازار سن میگل در نزدیکی میدان بزرگ پلازا مایور قرار دارد. این بازار در سال 2009 مورد بازسازی قرار گرفت و برای راحتی و رفاه بازدیدکنندگان تعداد غرفه مواد غذایی و رستوران در آن تاسیس شده است. 

بازدیدکنندگان می توانند از این بازار هر چیزی را که نیاز داشته باشند، خریداری کنند.

چرا که این بازار پر از غذاهای لذیذ اسپانیایی بوده و در آن بهترین غذاهای اسپانیایی به شیوه‌های بسیار خوشمزه و دلچسبی برای بازدیدکنندگان و گردشگران تور مادرید ارائه می‌شود.

در بازار سن میگل مادرید انواع خوراکی‌ها از پنیر و گوشت تازه گرفته تا میوه و سبزیجات متنوع و عالی برای بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. شما در بازدید از بازار سن میگل می‌توانید ساعت‌ها در بین غرفه‌های آن قدم بزنید و در بین این دنیای شگفت انگیز خوراکی  متناسب با هر نوع سلیقه‌ای به کاوش و جستجو بپردازید. 

بازار سن میگل یکی از دیدنی های مادرید به شمار می‌رود که در سفر به اسپانیا برای یک بازارگردی هیجان‌انگیز می‌توانید به این بازار بروید. 

شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز تور اسپانیا را از وبسایت خریداری کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل کنید . 

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS